tisdag 17 februari 2009

Kurt Nilsen - A part of me

-29 och magen drar ihop sig, det gör så förbaskat ont! Okej okej, jag har bara gått från Nettan och hem, men på den korta tiden har jag funderat på att 1) Sova hos Sandra som bor på vägen hem, 2) Kissa ner mig så jag får nån sekunds värme, och 3) Lifta resterande 20 meter. Jag gjorde ingetdera, jag härdade och halvsprang hem.

Idag har jag varit på AF, allas bästa vän, och faktiskt träffat en riktigt sympatisk handläggare. Det är underbart, när man tror att alla ska skälla och gnälla över allt dom kommer på, så träffar man någon som tycker att livet är underbart och att man kan ju alltid vara positiv, för det retar gallfeber på sura människor. Det tyckte hon, och efter en stund på hennes kontor tyckte jag också det. Hon nämnde också att "Fan vad bra att glaset är halvfullt, jag som bara är halvtörstig". Det kändes bra, fick ut mycket av det.

Sen skjutsade Nettan hem mig, bjöd på lunch och kokostoppar och kvällen har jag spenderat i hennes soffa med te och mackor. Jag har haft en bra dag. Nu ska jag ignorera att det luktar kattbajs i halva huset och istället ta telefonen och ringa min älskling.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar