söndag 12 juli 2009

Staind - Outside

Hugo var en gång i tiden världens lättaste bebis att söva. Så fort gnället infann sig så la man honom i sängen, gav honom tutten och godnattpussen och vips så sov han! Nu har jag försökt sen klockan 21 att få lillmannen att sova, och utan någon som helst framgång. Jag tror inte det beror på spjälsängsmobilen han fick idag av Carro, inte heller tror jag han är hungrig, missnöjd, gjort i blöjan eller något sånt. Han har bara BESTÄMT sig att inte sova. Brukar det vara såhär? Jag blir lite trött, men han ligger och skrattar åt mig så jag kan inte bli arg.

Also, jag tyckte vi hade gjort framsteg när det tog iallafall minst 4 timmar om natten innan han vaknade och ville ha mat, då fick jag sova 4 timmar i sträck och det är minst sagt nödvändigt. Dom senaste nätterna har han vaknat varannan timma, om han ens somnat mellan matningarna, och ska äta mer. Dom som känner mig vet att jag inte kan sova när han beter sig som ungen från Mars, alltså inte som han brukar göra. Natten till idag var jag uppe mellan 3 och 5 och när jag väl fått honom att somna om, då skulle han ha mat. Cristoffer sover igenom det här jämt. Det gör mig inte särskilt glad va=)

Nu tror jag att han har träffat John Blund nånstans, och jag tror jag ska göra samma sak. Blir det något som förra natten så kommer jag vara ännu mer knäckt imorgon, och imorgon ska vi ha playdate på Cafe Kajutan med Agnes, David och söta Micko. Förhoppningsvis, jag ber om solsken imorgon. Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar