lördag 26 september 2009

Kaos

Inatt är det kaos här hemma. Av, som vanligt, ingen anledning alls kan tyckas. Hugo somnade vid halv 8, vaknade vid 10 och var lite sur men somnade om, vaknade 11 och är fortfarande vaken nu. Vid halv 1 gav jag upp, sambon hade kastat in handduken lite tidigare, och satte mig i vardagsrummet. Jag vet, ni tycker säkert jag är superhemsk som lämnar en ledsen Hugo ensam, men det är skillnad på att vara ledsen och att vara LEDSEN. Någonstans har han fått för sig att det här beteendet är okej, någonstans har vi inte varit tillräckligt konsekventa nog att han förstår. Någonstans så har det här blivit mitt fel.

Två nätter sov han bra, sov 5 timmar i sträck natten till måndag och jag var överlycklig. Jag förstår nu att det bara var lugnet före stormen. Han gör så ibland, ger sken av att ha blivit en bebis som sover gott om natten, men han luras bara. För nu ligger han i sängen, bökar och gnäller så högt han kan, gråter när han ser att vi går förbi eller när han hör att vi pratar. Om det blir som vanligt så kommer han göra det här varje timma inatt och klockan 7 ska han upp ur sängen iallafall.

Jag önskar att jag kunde säga att jag tyckte synd om honom, att jag vill ta upp honom och trösta honom hela natten, pussa på honom tills han blir nöjd, men det gör jag inte. All kärlek i världen kan inte få min son att sova om natten och det gör mig så ledsen och tom.

5 kommentarer:

  1. sover han i eget rum ? eller i samma rum som er ? förlåt om jag kanske kommer med dumma förslag, men om han inte sover i eget rum, prova med de ?! det brukar funka bättre för många! =)

    SvaraRadera
  2. haha ja då va de ju de då! :P ni får prova sova i tv rummet en natt och kolla om han skulle sova bättre! ;)

    SvaraRadera
  3. Bebisar kan aldrig bli bortskämda. De skriker inte av ondo. Skärp dig! Låt honom sova i er säng nära er. Vips är de tonåringar då vill han inte sova i er säng jag lovar! Bebisar vaknar på natten, ibland ofta, så är det att ha barn. Tänder? Var glad att du bara har en och inga äldre syskon, någon gång måste han sova och då kan du också det.

    SvaraRadera
  4. Anonym,
    Vilken jävla idiot du är. Jag har aldrig någonstans skrivit att Hugo är bortskämd, eller att han skriker av ondo. Hugo har problem med sömnen, något vi har kämpat med sen han var nyfödd, han har aldrig sovit bra, inte heller i våran säng. Jag skaffade inte barn och trodde att jag skulle få sova hela nätter någonsin, men jag vet att det inte ska vara så här. Det borde du också veta om du kunde läsa, vilket du uppenbarligen inte kan då hela min blogg handlar om allt vi gör varenda kväll så att våran lilla ska kunna sova. Aldrig en enda gång har jag blivit arg på honom för att han inte sover, men du verkar inte ha någon aning om hur uppgiven man blir efter 6 månader utan sömn

    SvaraRadera
  5. Lite fegt att vara anonym! Nån som inte törs stå för sina åsikter?

    Du verkar inte ha haft samma problem och om du inte har nåt vettigt att komma med...

    SvaraRadera