lördag 26 september 2009

Växa och upptäcka världen

Som sagt, Hugo har ju alltid sovit dåligt. Men hans humör dagtid den senaste veckan har fått mig att fundera på om det är nått annat som är på gång, han är grinig och ledsen, om man går ut ur rummet så tokskriker han och är bara nöjd i famnen. Jag har för ett tag sen beställt en bok om barnets utvecklingsfaser (Växa och upptäcka världen heter den) som beskriver precis vad som händer. Vid 6 månader kommer det språnget som kallas kinkighets-fasen. Det stämmer ju rätt bra in nu.

Det var egentligen inte det jag skulle säga, det jag skulle ha sagt var; Marielle, ikväll sover jag och pappa i vardagsrummet och vi ska se om Hugo sover bättre när vi inte stör honom. Det här är i princip det enda vi inte testat, ärligt talat så känns det drygt att springa upp från en madrass hundra gånger per natt och genom hela lägenheten, men vi måste ju testa! Just nu är han inte så nöjd så jag måste rusa..

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Hur gick de inatt? =)

    SvaraRadera
  2. Undrar detsamma! Och prova inte bara en natt, men kanske om ett tag om det inte gick :-) Sorry! Kan visst inte låta bli att tipsa jag heller. Usch bara! Ignorera om du vill, men jag menar inget illa.

    Felicia sovde bättre efter hon fick sova i eget rum. Hon snurrar och halvvaknar rätt ofta. Och det vaknar man ju av själv. Man studsade dit på alla läten. Nu väntar man längre på hennes gnyn. Tindra sover på ett helt annat sätt.

    SvaraRadera