onsdag 21 oktober 2009

Lille grisen

Hugo har ont i munnen där dom små gaddarna är på väg. Gråter i sängen och har två fingrar i munnen, försöker förklara för honom att det bara gör ondare om han har fingrarna där men då stoppar han in hela handen istället! ;-) Tog upp honom en stund och myste, gav lite mat och sen somnade han om, tror jag. Skenet brukar bedra med denna!

Nu sitter jag med ett öga på datorn, ett öga på Efterlyst och väntar på att nya Gossip G ska komma hem till oss. Jag är glad, livet känns bra just nu och trots att varken jag eller sonen sover mer än 1 timma i taget om natten så känns det okej. Jag vet att det här kommer dala, mitt humör och min trötthet kommer ännu en gång ta över mig, men jag tänker vara glad just nu och just nu så STÅR jag ut med det! Vi kämpar med maten här om dagarna, trycka i Hugo massa mat, ha bra rutiner och lära honom sova i vagnen, och vet ni vad? Det är liksom allt vi kan göra just nu. Folk säger att vi får acceptera att sonen kanske alltid kommer sova dåligt, men det gör jag verkligen inte: jag måste tro på att det blir bättre, jag måste tro det för att orka.

Bilder ska komma, nångång ;-)

2 kommentarer:

  1. Ida, det är klart att det kommer att gå över! Men tänk så mycket det händer dom små liven nu när dom är så små. Allt dom ska kunna, lära sig. Alla tänder. Egentligen är det ju inte konstigt att dom sover lite dåligt. Sen kasnke hugo är lite mer dålig på att sova. Men han kanske (som du säger) är en mer tänkare och funderar hur han ska lösa sina andra problem, sen blir han arg när han inte kommer på det och så slutar det med att han inte kan sova. Jag kan i alla fall inte sova när jag har så mycket i huvudet. A, det blev lite långt nu och väldigt svamligt, men det kommer att gå över!!!

    SvaraRadera
  2. Snart är det över, Hugo kommer att sova hur bra som helst snart och då kommer du att vakna till flera gånger per natt och undrar varför han inte vaknar :)

    Ett tips till Hugos tänder, skaffa flytande alvedon (om ni inte redan har det) och stryk på dom onda tänderna. Hjälpte (tror jag) för Leo när han började få tänder.

    SvaraRadera