fredag 27 november 2009

Hemma

Ja det är skönt att vara hemma! Det senaste dygnet har jag varit i Stackgrönnan vilket, om jag känner efter, är nästan som att vara hemma. Pappa hade opererat ena ögat så jag och Hugo hade lovat att finnas till där hemma, fast helt ärligt blev det pappa som fick finnas till för oss. Lilleman ville inte sova, han skrek som att vi hade förstört hans liv och det var ingen dans att få honom att sova. Morfar fick pröva och det gick ju! Jag säger ju det, jag är alldeles för stressad

Nått roligare då, igår kom jag fram till kanal5 tävlingsprogrammet Quisso (ni ringer också dit ibland, erkänn) och jag vann 4000 kr. Dom hade gett några ledtrådar och ingen jäkel verkade ha rätt så jag ringde dit och blev inkopplad, hjälp, och gissade på språkresa. Hemliga ordet alltså, språkresa gav 4000 kr. Jag har skrytit för alla jag träffar, men jag hoppas ingen av er lyssnade för jag pratade nästan oförståeligt brett och hade en Hugo som klättrade på mig och skrek för att han ville ha telefonen. Det hörde Emilie på programmet och hon skrattade åt mig. Jag skrattade också, jag hade ju just vunnit pengar!

Nu har jag duschat och ätit middag med min familj, Crille har tagit nattningen av Hugo och jag ska kolla igenom alla min 1000 bloggar jag måste läsa. Snart är det Idol, hur kul som helst =)

1 kommentar:

  1. Stort grattis till dig! Måste erkänna att jag gick in på kanal 5s hemsida i hopp om att hitta klippet när du ringer in. Du har tur, för det fanns inte nån stans, hur mycke jag än leta =( Har du börjat fundera vad du ska hitta på för dina pengar?
    Visst kommer ni ihåg att ni är bjudna på julafton i Byske den 23 december? Och att vi ska ha en julklappslek där varje person köper nåt för 20, 30 och 50 kr. Ska ta och röja undan lite nu. Ha det så bra och hälsa Hugge å Crille!

    SvaraRadera