måndag 16 november 2009

Hjälpasligen

Vilken ilsken bebis vi haft idag. Ingenting har varit roligt mer än 1 minut och övertrött har han varit hela dagen för han har vägrat sova. Pappan hans sov till kl 15, fast då gick han isäng vid 6 imorse, så jag kan förstå att han var trött men det har varit en lång dag för mamma. Nyss har jag stått och vyssjat Hugo, sjungt för Hugo och vaggat honom och han måste hört mig genom alla skrik för han somnade och jag fick så ont i ryggen av att stå med honom (han väger 10000kg nu) så min sång blev till slut bara pustningar av smärta.

Jag önskar mig bra nätter nu så att både jag och Crille kan använda nätterna till att sova, sova med varandra, och inte sova om varandra! Han sover när jag är vaken och vice versa, så tråkigt när allt man vill ha är sällskap men just nu är det tyvärr nödvändigt. Den enda julklapp jag vill ha är bra sova-tider för Hugge, och normala tider att få sova själv. Nu ska jag plocka lite här hemma, ta en ipren mot min ryggvärk och sen kika vidare på julklappar, det roligaste jag vet att ägna kvällarna åt!! =)

Just det, världens bästa Johanna kom ikväll förbi med en tidig julklapp åt Hugo och oss! En regskylt till Hugos vagn med namnet på! Vi har letat länge efter en sån men aldrig hittat en så tusen tack min kära vän! Vi blev så glada

1 kommentar:

  1. Hoppas att du får det du önskar i julklapp!

    Men har ni inte hittat en förut? Det finns ju att beställa på Barnenshus =)
    Vad snällt av henne =)

    SvaraRadera