måndag 14 december 2009

Öroninflammation

Hugo fick träffa doktorn idag. Det var kanske första gången jag kände mig riktigt som en mamma. Jag fick återblickar av när pappa satt med mig hos doktorn eller så, hur han höll mig i handen och tyckte jag var duktig. Hur viktig han var för mig. Så viktig kände jag mig för Hugo idag.

Hugo har iallafall öroninflammation, det var så som jag trodde. Han var illa röd i öronen och fick antibiotika. Så hemskt, Hugos första Kåvepenin. Hur många såna kurer har man inte ätit? Hoppas, hoppas bara att det hjälper och det fort för han behöver sova utan att ha ont och febern måste gå ner för mamma blir så orolig.

Alltså ni kan inte förstå hur mycket jag stressar upp mig över grejer, det är nog ingen som förstår. Jag har ett ständigt adrenalinrus i kroppen för att den är så stressad, och jag behöver planera allting hundra gånger, gärna skriva ner allting 5 ggr i mitt block och sen renskriva det 3 ggr, ja så här håller jag på hela dagarna. Kroppen tar stryk av det här, jag känner mig som ett virrvarr, och ändå syns det inte på mig. Jag ser ut att vara samlad, lugn som en filbunke och det låter säkert på mig som att det inte alls är ett kaos i min skalle men det är det. Jag skulle bara vilja skrika ibland, skrika åt Crille att ta över kaoset i mitt huvud och ansvar här hemma, skrika åt alla dumma sömnlösa nätter och på allting som har gjort mig så snurrig. Det låter som en mammahjärna men den där väggen ser inte så avlägsen ut heller

Nej jag ska sluta nu. Dom drog 5 rör blod av mig idag, kan vara därför jag är extra snurrig idag. Nu ska jag gå och pussa på min sjuka lilla älskling och sen ska jag krypa i säng. Tjo

1 kommentar:

  1. Hej! Ja Inez har ju några grejer på sin allergi lista nu men med tomat blev hon knall röd runt munnen med prickar i det röda + lite "svullen" (precis som när man har super torra läppar eller nå, eller som när man snytit sig förmycket)det kommer under tiden hon äter sen får hon vid intag av alla allergierna (mjölk, ägg, tomat och havre) en fläck på sidan av ansiktet som blir röd och torr senare följer det av eksem på ögonlock, nacke/rygg ben, armar och mage sen har hon även jätte torr och rödaktig hårbotten.

    om jag skall dra en specifik grej som skiljer allergierna åt för Inez så är det

    mjölk= kräkas+ eksem
    ägg=eksem
    tomat= rodnad, "Svullen" mun med prickar som leder till eksem
    havre= jätte ont i magen + eksem

    Det är ju så svårt att veta, men tillslut kommer man på det förhoppningsvis (vi kom på havren senast igår med hjälp av att sätta in och sätta ut i perioder) sen är Inez mycket fulare i hyn nu när det är kalt.

    SvaraRadera