fredag 19 februari 2010

Jag måste bara uppdatera snabbt

Hugo sover sin andra natt på barnavd. inatt, han åkte hem efter att ha fått vätska genom nässond då han var helt uttorkad, sen när han skulle läggas blev det samma visa igen = kaskadspya och en helt däckad Hugo. 5 dagar av magsjuka eller vad han nu har gör det. Tycker han har blivit lätt som en fjäder och hela gårdagen på barnavdelningen kände jag inte igenom honom för han bara skrek och skrek. Pappa Crille är med honom på isoleringen inatt, jag blev knäckt av den förra natten och kanske speciellt när han blev sjuk igen ikväll.. Det blev ambulans och en förtvivlad mamma

Jag mår halvpyton så hoppas att jag inte drattar dit nu också, jag vill bara säga några saker till några personer: Hugo, mamma älskar dig så högt men du måste bli frisk innan mamma blir ledsen för resten av livet, Crille jag saknar dig så hemskt mycket vid min sida just nu älskling, min Pappa och min Syster, jag älskar er och är tacksam varje dag, och Kerstin, du är våran ängel varje dag och vi uppskattar dig så ♥

Det är tungt att vara hemma ensam med mina pojkar på lasarettet

3 kommentarer:

  1. Ohhh! Jag blev helt kall när jag läste... Man får sådant medlidande när man själv har små. Jag hoppas så att detta snart är över och att Hugo snabbt äter upp sig igen. Också att han får känna sig trygg mitt i allt.

    Vår son har ju som sagt inte spytt ngt utan det rinner ständigt ut i blöjan, men tror INTE att det är magsjuka... För han mår jättebra för övrigt, ingen feber inget annat. MEN, jag tycker faktisk att hanhar magrat och det bekymrar mig speciellt när jag snabbt bara blir avfärdad i tele och de säger att han har magsjuka innan jag ens hunnit berätta. Så jag tänker vänta ut det hela, (0m nu Vincent faktiskt är dålig), så att det verkligen blir illa, för man får ju ingen hjälp eller råd annars. Man försöker med det lilla man kan som mor... Försök att vila kära du! Även om det är svårt. Jag skulle klättra på väggarna ensam hemma utan min son. Men försök... STOR KRAM

    SvaraRadera
  2. Usch, stackars liten! Hoppas de ser till att han är fräsh innan de skickar hem honom igen. Han är ju i alla fall på det bästa stället när han är sjuk. Förstår att det är skitjobbigt! Kramar från mej får du. Försök få igen lite sömn, även om jag vet att det är svårt.

    Till Amanda vill jag bara säga att det är skitdåligt att få det bemötandet. Säga vad man vill om vår vårdcentral, men känner man sej osäker på om nåt är fel så bokar de in en tid under den dagen, senast dagen efter. Är det då nåt så har vi en läkare som inte tvekar om att skicka iväg remisser eller annat och poängterar att om man inte fått besked nog fort ska man höra av sej till henne så ser hon till att det händer nåt.

    SvaraRadera
  3. Nä men vad är det jag läser?! Stackars, stackars liten! Skickar en stor krya-på-dig-kram till lilleman, hoppas han blir bättre snart!

    SvaraRadera