måndag 5 april 2010

Imorgon

blir min lilla älskling 1 år. Han måste ha hört mitt gnäll igår för inatt sov han utan avbrott till kl 5, och den här gången ska jag inte säga att jag ser ljuset för det gör jag inte men det var förbaskat skönt att sova gott en "hel" natt. Min natt började dock rätt sent och slutade kl 5, men vad gör det egentligen?

Iallafall så kan jag inte riktigt greppa att idag kl 12, för exakt ett år sen, så gick mitt vatten i omgångar. Strax efter 1 blev vi inskrivna och jag hade smärtsamma värkar, fast totalt oregelbundna, men med vattenavgång vid varje värk vilket var MINDRE kul så vi stannade kvar på lassa. Jag var öppen 0 cm när vi kom in, 1 cm när klockan var 8. Sen väntade vi bara, jag var sjukt trött och illamående där på kvällen så jag fick värktabletter och skulle försöka sova, men vaknade typ var femte minut av ordentliga värkar, det var så tydligt att kroppen arbetade under den där natten och medans Crille sov gott vid min sida så laddade jag upp för det största äventyret någonsin. När klockan slog 7 blev jag så glad när folk började droppa in i vårat rum och fråga hur jag mådde, jag ville ju ha besked! Fick veta att om jag inte hade öppnat mig fullt under natten så skulle jag få värkstimulerande dropp direkt på morgonen, och alldeles strax visste jag att jag hade bara öppnat mig 4 cm så det skulle sättas dropp.

Men hörni, jag kom just på att jag aldrig skrivit ut min förlossningsberättelse här på bloggen. Vad kul! Jag har inte velat tänka på den allt för ofta men idag ska jag kika i min journal och sen fortsätter väl min berättelse på dess rätta dag, imorgon. Min älskade, underbara, monster till sons födelsedag! 1 år gammal, 1 år liten

1 kommentar:

  1. Vi från Byske skickar ett lite tidigt hurrarop för Hugo! Hurra hurra hurra hurra! Hoppas att det blir en alldeles underbar födelsedag!

    Läser att Hugo spottar ut maten, så har även Hannes börja göra. Kanske har det med att det kan vara ömt i munnen.. fler tänder kanske är på gång? Och det där att Huga vakna efter att han somnat å var otröstlig kan ju vara att han börjat gå, benvärk alltså. Hannes gjorde likadant. Ge honom lite alvedon innan han ska sova så kanske han slipper vakna å ha ont.. om det nu är det. Ett litet tips bara. Nu ska jag gå ner och städa medans grabbarna sover.. en tycker jag är väldigt lat, men det får han ta igen senare..haha

    SvaraRadera