lördag 8 maj 2010

Dumma förkylning

Ja man ska inte svära men FY FAN för vilken huvudvärk jag har. Hugo är grinig och sover inte så gott, vilket inte alls är konstigt om han har hälften så ont i huvudet som jag själv har. Vi har snorat ikapp idag, ett tag där fick jag livslust och klädde på oss båda och gick ut men det var inte okej. Hugo snorade, nyste och gnällde och jag ville ställa mig och kräkas i diket. Kombinationen solen, febern och huvudvärk var inte gossig! Vem orkar med vårförkylningar?

Sen gick vi in och myste i soffan istället, det var mycket bättre. Jag älskar våra dagar, jag längtar varje kväll till att stiga upp till min fina Hugo och krama om honom. Det är så svårt att förklara det där, även fast klockan är halv 6 på morgonen så är man lycklig och känner att man är VIKTIG för någon. Det är den allra bästa känslan i världen.D


Från magen till världens vackraste lilla kille
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Han är verkligen världens vackraste!

    Åh, du var ju typ inte för sen. Hade tänkt fråga dig, men då såg jag på facebook det där om huvudvärken, och hade läst om förkylning tidigare, och kollade inte bloggen efter att jag skrivit det där inlägget.
    Men då vet jag vad vi gör någon helg framöver! :)
    Äter middag, dricker vin, bowlar, dricker kanske lite mer vin, och sen går vi och sätter oss på Old Williams, eller Coasters? :)

    SvaraRadera
  2. sv: Du det var ett ihop kok så jag vet inte riktigt receptet haha :D

    Men i köttfärssåsen hade jag:
    400g köttfärs
    ketchup (så mycket som du vill ha)
    tomatpuré (så mycket som du vill ha)
    basilika & oregano (ej färsk) lite mer än en msk på basilikan och liite mindre på oreganon
    salt & peppar
    1 köttbuljongstärning
    1 stor gullök
    en skvätt CILIPUVLER (inte chilipeppar, mkt viktigt)
    1 pressad vitlöksklyfta
    ett glas vatten.
    1 röd paprika.

    sen ska det vara ca 10st mjöliga potatisar.

    köpte färdig bechamelsås (finns i mejeriet)

    Hur gör du då?
    Sätt på ugnen på 225g
    Skala oc skiva potatisen i tunna skivor.

    fräslöken tillsammans med köttfärsen, tillsätt allt annat som ska vara i såsen och låt puttra tills det smakar bra.

    Smörj formen med margarin eller olja

    Lägg ett lager med potatis (så det täcker ytan), lägg ett litet lager med köttfärssås och toppa köttfärssåsen med några paprika skivor. Sen hade jag ett litet lager ost men det kan man skippa, lägg sedan ett lager bechamelsås. Lägg sedan ett lager potatis, lite mer än förra gången, på med köttfärs och resterande bechamelsåsen och sedan resten av potatisen, toppa med ost :)

    In i ugnen, känn på potatisen efter 40 min och om den inte är klar så låt det gå 10 min innan du känner igen.

    Om du vill att det ska gå lite fortare så kan du koka potatisen halv klar innan du gör själva gratängen :) KLART! :D

    Du, jag känner mig mycket gladare, kul att det märks :D kram

    SvaraRadera
  3. sv: hahaha ja jag sa ju det :D Men ja i köttfärssås har man ju ganska mycket, men mitt tips är att köra den du brukar tillsammans med de övriga :) haha ja men jag kände att jag var tvungen hahaha:P

    SvaraRadera