söndag 13 juni 2010

Jag vill inte säga det högt

(för egentligen är det inte sant men just nu stämmer det)

Gud vad jag längtar ut att jobba! Det är no fun just nu, det enda Hugo säger hela dagarna är pappa, pappa och pappa. Han vill bara kramas med pappa, bara leka med pappa, går pappa därifrån så är det en katastrof. Ännu roligare är det ju att det oftast är mamma som är med Hugo hela dagarna, ekvationen går inte ihop. Sen ska mamma försöka städa, laga mat, fixa mellanmål, tvätta och det går inte att hela tiden busa som pappa kan göra. Och Hugo gör allting han vet att han inte får just nu, speciellt klättra på saker. HUR kul är hon som flyttar ner Hugo som klättrat upp på tvn eller på vardagsrumsbordet? Inte kul alls enligt Hugo. Visst får väl ungen upptäcka saker, men hur långt ner det är till marken från vardagsrumsbordet tänker inte mamma ställa upp på.

Så, ett par örfilar har jag fått idag, och lite förbannade skrik, annars har vi mest gått runt här i tystnad jag och Hugo. Mest jag, för Hugo har bara glatt sagt "pappa? pappa, pappa? pappa!" hela dagen. Imorgon ska jag på introduktionsmöte för jobbet, och jag kommer få äta upp dom här orden sen när jag jobbat 14 nätter på en månad, men just nu så längtar jag bara efter att få hämta posten och komma ut i 1 minut.

Nu ska jag ge Hugo mellis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar