fredag 29 maj 2009

Fredag och shoes

Det är fredagkväll, vi sitter här och ser Talang - fantastiskt roligt! Hugo ligger på pläden och sover. Ibland låter han som en hund. Imorgon ska jag och Crille ut och äta, farmora har erbjudit sig att vara Hugovakt, och han ska faktiskt sova borta! Det här var inte vårat påhitt, utan farmora vill inte släppa hem honom. Så vi ska för första gången sen Hugo kom ut och äta finmiddag, dricka ett glas vin och senare mysa hemma i soffan. Med jordgubbar! På söndag fyller min älskade sambo 20 år, tänk att han är året yngre än mig och redan världens finaste pappa. Så då ska det firas med ståt och pompa! Med ny klänning och rakade ben.



Mitt problem då. Fötterna. Dom har växt när jag var gravid? Och jag som älskar skor, har med största möjliga sorg fått lov att slänga hälften av alla skor jag äger. Mina biancoskor vägrade jag slänga, och det straffar sig ikväll när jag försökte kämpa på mig dom och började gråta när det helt enkelt inte gick. Att det ska vara så jävligt! Inte nog med att man är lönnfet och finnig som en 15åring, skorna som jag la ut tusenlappen på, dom ska slängas!

Nej, Nettan du kan få dom. Dom är för vackra för att slängas.


2 kommentarer:

  1. haha men ida, om dom är för stora för dig så är dom för stora för mig med :D men tack ändå. SLÄNG DOM INTE :D

    SvaraRadera
  2. nej men nu var jag för snabb på att skriva och för nyvaken för att tänka.. haha jag menar jag brukar inte kunna ha dina skor <3 haha

    SvaraRadera