tisdag 30 juni 2009

The Kooks - Naive

Det är sommar, det är alldeles för varmt för att vara ute och det är stundtals många jobbiga stunder här hemma. Vi kan inte gå hemma båda två, det är totalt omöjligt, så jag blev glad som fan när jag såg att jag kommit in på VUX nu till hösten. Ska läsa till lite kurser, och förhoppningsvis jobba lite på sidan av. Självklart är det tråkigt att inte vara riktigt mammaledig, men kurserna tar ju inte all tid och Hugo behöver tid med sin pappa.

Snart är det festival, något jag vartenda år sen jag varit liten längtat till, men det här året kommer den bara med massa måste-ångest. Vill ju hemskt gärna gå med sambon, men vi brukar alltid ryka ihop. Släppa iväg honom själv känns inte bra heller, med tanke på att han kom hem halv 3 i fredags och jag var med all rätt orolig. Det var lite för påfrestande. Så vi får se om det blir festival, Ledin, öltält och wokad älg för mamma Ida! Vi har iallafall bestämt att gå på dagen och köpa ballonger och försöka vinna något till Hugo. Helst skulle jag vilja skippa alla måsten, varför ska det kännas så drygt att sitta hemma en festivalhelg? Bara jobbigt!

Nu ska jag ta och tvätta bort sminket, borsta gaddarna och sen krypa i säng. Hugo sover sen en dryg timma tillbaka, han har alltså fått fina rutiner. Dock är vi så jäkla trötta här på morgnarna att det spelar som ingen roll, det är tidigt vilken tid som helst. Godnatt!


Hugo ute i stugan i söndags, pinsamt att faster Josse är duktigare på att ta kort än mammpapp. Okej alla är duktigare än oss..

1 kommentar:

  1. Känner exakt likadant inför festivalen. Känns bara jobbigt och för alla andra är det en stor höjdpunkt. Vi tänkte också ta oss iväg på dan och kolla in om det ser ut som det brukar =) vi kasnke ses där =)

    SvaraRadera