fredag 17 juli 2009

My baby's growing up

Ikväll när jag nattade Hugo och gjorde min sedvanliga koll efter några minuter, om han somnat in, så ligger han i krypställning i sängen och leker med ett gosedjur. Han har aldrig stått såhär, och något säger mig att han inte alls är långt ifrån att vända på sig. Han ville alltså inte sova, utan stod såhär i typ 10 min. Sen var han riktigt trött, och nu sover han. Stolt mamma!


Ikväll har jag och C varit på bio, sett Harry Potter. Vilken besvikelse, jag blev inte rädd en enda gång! Lite rädd måste man bli när man ser HP, även om åldersgränsen är typ 11. Det var mest ett enda långt kärleksdravvel. Men, sällskapet var ju gott =) Farmor och farfar var här och tog hand om lillen, och det kändes skönt att få lämna honom hemma + med sällskap förstås. Då är han i sin naturliga miljö och blir inte lika stressad av att åka runt. Han hade visst varit snäll, och det glädjer mig. Nu ska jag ta mig något att dricka och sen krypa i säng, klockan må vara bara 22 men jag är riktigt trött. Kanske beror det på 2,5 timmar i biosalongen väntandes på spänning! Godnatt=)



2 kommentarer:

  1. Asså jag visste inte hur jag skulle skriva, men självklart försökte vi som inte bara en gång. men bara under en "period" eller vad man ska säga? hehe fattar du? Det tog inte flera månader =)
    Sen har jag kommit på en sak. Ni sa ju att ni inte hade nån bra kyrka att döpa han i. Vi hade först tänkt döpa micko i davids stuga, men vi ändrade oss. Endel präster går med på att inte vara i en kyrka. Så ni kan ju vara vart ni vill, nästan =)

    SvaraRadera
  2. Hehe, du skämmer inte ut mig, du säger nog vad alla andra inklusive jag tänkte =P
    Jo jag hade vilja varit i en kyrka som ligger i fatmomakke.. en sameby där min familj och släckt brukar vara på sommrarna, super fint och jättemysigt. Men det blev för svårt att bjuda dit alla, det är ju drygt 40 mil så.. Ja ni får leta efter den perfekta kyrkan!
    Men ni behöver verklgen inte köpa nåt, men om du absolut vill, så vet jag faktiskt inte, han har inte sagt nåt speciellt =P Men nåt fint kasnke =)

    SvaraRadera