fredag 14 augusti 2009

TGIF

Våran stora klocka på fot i sovrummet har hela dagen gått två sekunder framåt, en bakåt. Det har resulterat i att en förvånad mamma frågar vad riktigt klockan är, då favoritprogrammet redan slutar. Stora klockan står på 8 nu, när klockan egentligen är tjugo i 9. Irriterande, och inte alls förvirrande. Jag tror det är dags att byta batterier.

Så vad har hänt här då? Igår hade vi besök av Agnes och Micko, alltid lika uppskattat, och det har väl egentligen varit höjdpunkten på veckan. Vi har bara varit trötta och tråkiga här hemma i veckan, det stämmer in på alla utom våran lilla son. Han har mer än mycket energi och är mest bara GLAD på dagarna nu, det är hur kul som helst! Ligga i vagnen är bara roligt när man får ligga på mage och kika ut, så här händer det saker och vi vill inte missa en sekund av det.

Idag har jag och Hugge varit på stan, fikat med morfar och hans arbetskamrater, träffat en klasskompis från HÖGSTADIET som jag inte sett sen den dagen jag gick ut i princip. Hälsade på tant Johanna på hennes jobb och sen gick vi hem. Nu ligger vi bara hemma och slöar, eftersom klockan slår så fel så tror jag snart det är dags för sonens välling och sen sängen för honom. Det betyder att det även är dags för mammas Samarin och sen sängen för henne också ;-) Imorgon ska vi till Jörn, låter det som, och träffa ytterligare släktingar på Crilles sida. Jag och Hugo alltså, Crille har nog redan träffat dom ett par gånger hoppas jag! Sen hoppas jag att vi ska till familjen Rodin/Boström och umgås med dom på kvällen :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar