fredag 4 september 2009

Jag måste klargöra

för folk verkar tro att vi inte tänkt på allt.

Hugo äter superbra på dagarna och när han får flaskan om natten så snuttar han bara så han är inte hungrig. Han sover 2 stycken 2-timmars perioder per dagen och vanligtvis en 45minutare till. Dom här timmarna måste vi ligga ner med honom och buffa honom i rumpan i 2 timmar för att han inte ska vakna. Vagnen funkar inte, inte heller att lämna honom för att sova själv. Då vaknar han efter 5 min. Han har inte ont i magen. Hade det tidigare och går nu helt på mjölkfri kost, så hans mage funkar tipp topp.

Han är inte blöt, inte hungrig, har inte ont. Han är bara orolig. Vi har testat allt. 5 minuters metoden, Anna Wahlgrens sova hela natten-metoden, vagga till sömns, ge honom gröt på kvällen, ha väldigt fasta rutiner, inte ta upp honom ur sängen på nätterna, höja hans huvudända på sängen, flytta sängen till annan plats i rummet, låta honom sova med oss, lägga snutten över ansiktet.

Det är samma sak varje natt eller efter nån timma då vi gjort natt, oftast efter att ha lämnat honom och låtit honom försöka somna själv. Han vaknar och börjar gnälla, jag vaknar och ger honom tutten samt stoppar om honom. Lägger honom på sidan då det är enda sättet han sover på. Hugo verkar nöjd i 30 sek innan han vänder på sig till rygg och börjar gråta, alternativt skrika. Jag gör en flaska mat och han äter kanske i några sekunder och ögonen börjar falla ihop. Jag ger honom tutte och snutte, lägger honom på sidan, säger godnatt och han ger sken av att somna. Jag gör misstaget att lägga mig i sängen för den här gången börjar Hugo tokskrika på direkten. Så här håller det på minst en halvtimma varje gång och nästan varje, varannan timma. På morgontimmarna vaknar han oftast en gång i kvarten och kör samma sak, tills klockan är 7 och han vaknar och är GLAD.

Så är det.

2 kommentarer:

  1. Jo, men då är det ju imnte det iaf.. Stackare.. Jag lider med er.. ;-)

    SvaraRadera
  2. Testat bullar upp honom så han ligger kvar på sida? Det finns nån specialkudde för det.

    SvaraRadera