tisdag 6 oktober 2009

Little darling

Idag har vi firat våran lilla Hugo på 6månaders dagen, och våran 6månaders dag som föräldrar! För Hugos del blev det en leksaksmobil från Barnens Hus, ett mysigt godnattbad och lite mys innan kvällens katastrof började (läs sänggåendet). För föräldrarna blev det ett nytt avsnitt av Gossip Girl och lite godis! Just nu sitter Crille och lyssnar på webbradio hur det går för vårt AIK, jag springer mellan Desperate Housewifes och en Hugo som envisas med att vakna var 10:e minut.

Imorgon hoppas jag att jag tar mig upp för att träffa min vän på stan, hälsa på pappa och hitta ett par mysiga tossor åt Hugo. Så han inte frys, förstår ni! Sen ska jag även börja kika på julklappar, åt alla de familjemedlemmar vi är i år! Nej, nu ska jag ta en Eeze och hålla tummarna för att jag får se klart ett avsnitt av Desperate. Det har liksom aldrig hänt sen vi fick bebis :-) Hej med er!

2 kommentarer:

  1. Hur funkade badoljan? Blev han lugn och rofylld?

    SvaraRadera
  2. Eftersom man själv är mamma har man ju väldigt mycket medkänsla för andra mammor... Och därför vill man gärna kunna hjälpa. Men det känns som att det är svårt.. Jag vet själv att det är jobbigt att ta emot tusen olika tips från människor bara för att sedan säga att man redan gjort allt som är tänkbart. Så jag ska inte ge dig några tips. Jag vet bara att vi lyckades få till vår sons sömn från första början. Grejen var att vi aldrig hade honom i vår säng, vi la honom direkt i vaggan för natten, medan han var vaken. Jag tror därför att han bla vande sig att somna själv osv. Började han skrika så gick vi in och vyssjade lite men tog aldrig upp honom. Men man kan säga att jag haft tur med hans sömn. Annars är han för övrigt väldigt krävande dagtid, mkt aktivitet ska det vara vilket jag tycker är jobbigt. Man får liksom ingen ro.
    Men jag tycker att du verkar vara en jättebra mamma! Som verkligen tar hand om din son! Nu vaknar min precis i vagnen så jag måste rusa. Jag fortsätter att läsa om dina dagar.

    Kram

    SvaraRadera