tisdag 27 oktober 2009

Svinisen

Hur vet man om man fått den egentligen? Idag är både lillen och jag varma och febriga, han har mått dåligt i magen och jag går runt med ett bowlingklot i skallen. Det kom så fort igår att jag bara känner att ja, kanske är det här den omtalade influensan. Men vad vet jag! Mår ungefär som sist när jag hade vanlig influensa, minns att jag satt hemma i fåtöljen och var totalt off från omvärlden. Känns ungefär så.

Vi var på bvc igår och stora killen är iallafall 70,5 cm lång och väger 8180! Han har lärt sig sitta i princip felfritt och är bestämd som en TOK! Det är krokodiltårar när han leker med något han inte får, och han vet vars han vill: antingen dra ut sladden till surroundljudet på tvn eller dra ner pappas hörlurar från datorn. Nej nu ska jag springa till gullputten som inte vill sova som vanligt, han charmar sönder oss så fort han får syn på oss, det märks så tydligt att han gör skillnad på "folk" och på mammpapp nu! Det är en fantastisk tid och jag försöker ta vara på varje dag, trots att vi är trötta och slitna, det är sant det dom säger att den här tiden kommer aldrig igen! På gott och ont ;-)

1 kommentar:

  1. Vi var också på BVC i måndags, det skiljer ju 2 1/2 mån mellan våra små söta. VInce vägde då 7760 och var 67,5 cm lån, så stl-mässigt skiljer det ej så mkt, hihi.

    Tack för ditt inlägg, jag får nog sluta att skriva här för annars får du miljoners med inlägg att svara på i slutänden haha.

    Precis, du har rätt, jag mår inte dåligt, och du verkar inte heller må dåligt, vi är ju inga emos. Men man har känslor, som är helt normala, av frustration etc, som beror på mkt. Men det är ju på en normal nivå, ja du förstår ju. Och jag tycker att det känns som jag kan förstå hur du mår också, de känslor som kommer upp osv. Jag måste tyvärr nu bära omkring på en liten tjurskalle som bara är nöjd att leka ensam i tio moinuter.

    Chao och kram!

    SvaraRadera