onsdag 28 oktober 2009

Fy

Inatt sover jag ensam i storsängen.. Hugo sover med sin pappa ute i vardagsrummet. Varför?

Jo, runt halv 12 började stackarn böka på som aldrig förr och dum mamma som jag är blir jag irriterad på honom och tror han bara tjollrar, när klockan slår 1 och han fortfarande bökar så hör jag en kaskadspya och en till och en till och host och gråt och jag flyger upp ur sängen! Crille som fortfarande sitter uppe och har hosta springer dit och lyfter upp honom, han kräks en gång till rakt ut inne på toan och sen verkar det vara över. Jag som är livrädd, dödsrädd kanske man ska säga, för kräk och sjukdomar blir mest bara rädd. Hugo verkar inte bry sig efter en stund men jag är fortfarande skärrad och känner mig som VÄRLDENS dummaste mamma som inte förstod att han mådde dåligt. Tror att det var en blandning av att han bara fått flytande mat idag och att han fått min dumma förkylning/flunsa, tror nog inte det var en kräksjuka men STACKARS liten ändå!

1 kommentar:

  1. Men vad jobbigt. Hoppas det bara var en engångshändelse!
    Men du, svinis har ju varit olika på folk. Mammas granne blev testad för svininfluensan och han hade typ "bara" magsjuka. Så man kan ju ha den på olika sätt.
    Inte för att vara dum eller vad man nu är, men jag tror ni har den. eftersom den dök upp så fort.
    Hoppas ni mår lite bättre=)

    SvaraRadera