lördag 24 oktober 2009

Uppkäftigt

Jag hittade en nybliven mammas blogg, en mamma som erbjöd frågestund om både förlossningar och mammalivet när sonen bara var 3 dagar gammal. Jäklar så uppkäftigt, när Hugo var 3 dagar gammal hade jag inte mer kunskap än att jag visste att inte lyfta honom i benen. Och förlossningen, den har jag fortfarande inte förstått.

Sen kom tiden när jag kände att jag hade koll, mata - byta blöja - söva, och där började det om igen. Att vara mamma är ju lätt, tänkte jag, det är ju bara att serva dom fysiska behoven. Den tiden varade väl kanske i 3 månader, tills lillen började få en egen vilja. Idag sitter vid med en nästan 7månaders gammal kille och jag har noll koll igen. Det stämmer verkligen att bli mamma är en skola, det känns nästan som att Hugo lär sig fortare än mig och det tar lite tid för mig att fatta vad det är han vill och han kan bli skitpissed på mig för att jag inte agerar. Han lär sig så mycket hela tiden, varje minut av dygnet och jag kan bli lite rädd ibland - det är upp till mig att utvecklas med honom. Han ska bli en person med egna tankar och åsikter, med lite hjälp av sina föräldrar.

Nu tappade jag poängen men det gör inget för jag måste ner till tvättstugan

1 kommentar: