tisdag 17 november 2009

Vaccinet

Bara för att alla rasar över det här vaccinet:

Jag bryr mig inte om hur andra gör, bryr mig inte om ifall ni är nej eller ja-sägare. Det jag bryr mig om är att det här vaccinet har fram tills förra veckan tror jag det var, varit så osäkert för dom små att det inte varit godkänt. En del säger att en stor anledning varför dom godkände det här vaccinet är för att en pojke på 3 år dog av svininfluensan och när föräldrarna sökte upprättelse i media så ifrågsattes dom och vaccinet så hårt att dom bestämde sig för att godkänna det. Jag vet inte. Jag vet inte hur vi hamnade i den här krigssituationen där folk vaccineras i p-hus eller i långa köer i stadshuset. Jag vet inte och det skrämmer mig.

Så jag tvekar till vaccinet, jag tror sjukdomen hinner mutera innan den sista blivit vaccinerad och så blir den första som fått sprutan sjuk igen. Jag tvekar, för vi är alla smittokällor, vaccinerade eller inte. Bara för att det inte bryter ut hos oss så betyder inte det att vi inte kan föra smittan vidare. Jag tvekar, för jag vill inte stå där och känna mig hemsk den dagen när forskning om vaccinet visar att det gett allvarliga skador på dom som var våra småttingar under 2009-2010.

Men vad tror ni? Är det bara dumt tänk?

4 kommentarer:

  1. Äsch, du missar inte så mycket nu inte - men vet du! Ikväll kunde D känna sparkar för första gången!!! Det var kul :) Nästa gång ska jag köra till dig så du får känna, du är näst viktigast! :) Däremot missar ju jag en del med min underbara systerson...om jag inte börjar dra ner på jobb lite kommer han att sjunga och dansa innan jag ser honom nästa gång. Och så får det ju inte vara. Jag tror förresten att jag var på vattengympa med din svärmor. Brukar hon vara där? Annars var det någon annans svärmor. Älskar er så mycket, PUSS PÅ DIG SYSTER!

    SvaraRadera
  2. Jag resonerar likadant. Vet inte hur vi ska göra än men det väger åt att inte vaccinera Ludvig just för att vi inte vet vad det är för gift vi sprutar in i våra kroppar!

    SvaraRadera
  3. Jag är definitivt ingen vaccinationsförespråkare. Jag vägrar låta nån stoppa in det där i mina barn. Men en sak ska jag säga. Att om de försöker skicka hem mej från vården när jag eller nån i min familj är sjuk då ska de se på fan. Alltför många har dött för att de blev hemskickade. Vad sjutton ska vi ha vården till om vi inte kan använda den till? Ett sånt feltänk!

    SvaraRadera
  4. Jo det var det paketet. Jag hade valt att få ett sms när det kommit. Men det är ju inte säkert att det var sista dagen för dig. Men far dit och kolla =)
    Vad beställde du?

    SvaraRadera