onsdag 2 december 2009

Alltid detta bök

Om kvällarna. Aldrig en lugn och glad bebis som vill sova, man måste tvinga honom att sova och helt ärligt så känns det skitjobbigt. Nätterna är ju bättre, istället för att vakna en gång i timman så vaknar han kanske varannan, var tredje timma men är hyfsat lätt att söva om honom. Mornarna är lustiga, Hugo har ju kommit på att det går att stiga upp före klockan 7 och istället väljer han att vakna för morgonen där vid halv 5 nångång. Han är en sömnterrorist!!

Ärligt talat, vilka föräldrar förväntar sig inte att sömnen ska utvecklas på ett bra sätt när barnen börjar vara ett par månader? Trots att Hugo är mitt första barn så förväntar man sig ju saker. Efter att inte ha fått sovit sen han kom till världen, efter att ha stressat varje kväll, efter att ha nästintill gråtit tillsammans med Hugo vareviga kväll så förväntar man sig bättre kvällar och bättre nätter. Man är väl inte en dum mamma om man gör det. Man är väl inte en dum mamma om man vill att sonen ska kunna sova själv om dagarna, sova några nätter igenom och inte gråta så fort det ska handla om att sova.

Iallafall, hur som haver, anyway, nu ska jag äta en hel förpackning After Eight och sen göra kväll! Imorgon ska jag gå på stan med Agnes och Micko (som blev 7 månader den 25e, förlåt, jag glömde gratulera!!) och vi ska kika julklappar, eller iallafall jag för det börjar dra ihop sig! På fredag hoppas jag på glöggmys hos Mickos föräldrar och på söndag kanske Hugo ska sova hos moster. Lite halvläskigt, men han har ju världens finaste moster och dom måste ju få träna. Det är kanske bra att träna med en liten sömnterrorist, då är ni förberedda på det värsta när eran aprilunge kommer=) Nej förlåt, PUSS PÅ DIG HUGO!


Såhär söt är han när han faktiskt sover!

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att han är bland det sötaste som finns! Lill-Hugo!

    Men måtte han få en riktigt väl fungerande mat- och sovklocka i julklapp! Snälla tomten!

    SvaraRadera
  2. Skönt att han börjat sova bra på natten i alla fall.

    En mat- och sovklocka vore nog bra. De hör ju så mycket ihop. Kan nån uppfinna en. Man kan ju få ett sömntroll till.

    SvaraRadera