onsdag 23 december 2009

The day before Christmas

Hej! :-) Idag hade vi sett fram emot lilla (stora, i jämförelse med min lilla familj) julafton hos Josse i Byske! Men först trillade Seth dit, tror jag, i magsjuka och sen trillade även Cristoffers pappa, Lars, dit i något mystiskt. Svärmor mådde inte heller bra, och vi som VÄGRAR bli sjuk över jul blev hemma idag istället. Vi har ju massa klappar här hemma så jag antar och hoppas att det blir av någon annan dag, om inte övrig familj redan kört julklappslek och diverse utan oss!?

Vad har vi gjort idag då? Crille har varit och klippt sig, Hugo har varit grinig och vägrat sova, jag har försökt stöka undan lite SAMT slagit in vad som kändes som 1000 julklappar. Crille somnade i soffan med Hugo och vaknade ens inte när Hugo var på väg ner från soffan, klarvaken.. men men, Hugo fick hjälpa mig att slå in klapparna istället och så fick han klättra lite på sin nya pulka som står i hallen!

Imorgon så är det JULAFTON! Dagen jag tror nästan alla svenskar längtar till mest på året. Den ska spenderas hos min fina syster och hennes fästman, i Bureå av alla ställen. Syster ska stå vid spisen och med hennes fina 25-veckors kula under förklädet kan det inte bli annat än idylliskt ;-) Det ska bli så mysigt att få vara med, nästan hela, min familj och bara mysa. Vi har inte sådär jättemycket julstämning här hemma så jag har höga förväntningar!!

Det kan komma in ett inlägg imorgon, om inte så säger jag GOD JUL till alla som läser och jag hoppas ni får fina dagar. Senare kommer det väl in bilder på Hugo i julklappspapper, i tomtedräkten eller under granen! Nu ska vi vaka in julen :-)

5 kommentarer:

  1. GOD JUL Ida, Hugo och Crille.
    Hoppas vi kan ses någon dag. Saknar er.
    Kramar från mamma

    SvaraRadera
  2. Nu har vi haft lilla julafton klart...med nästan hälften av familjen borta! Men lugn, vi sparar på julklappsleken till nån annan dag framöver! Nån dag då alla kan vara med!

    Seth fick förövrigt aldrig magsjuka, bara feber. Men den var borta redan samma dag! Så falskt alarm här. Tråkigt dock med mamma och pappa... Men som sagt, vi tar igen detta nån annan dag!

    Jag har förresten lite julklappar till er här..! Jag tänkte, om det är bra väder för körning till stan, att jag skulle komma förbi er imorgon... När åker ni iväg?

    SvaraRadera
  3. Hur överlever du Ida? Vår son vaknar numera, idag halv sex och vägrar sova. Det är bara att gå upp, trots att natten inte varit en drömnatt med sträcksömn... Jag blir helt knäpp. Är detta något som börjar vid sex månader eller har er son alltd varit så besvärlig med sömnen? Vår son var de första tre fyra månaderna helt ok men sen har han bara blivit "värre" och "värre". Dvs, han följer inte mina referenser.... Suck. Jag sitter här på julaftonsmorgon med huvudvärk. God jul på er alla! Och hoppas att nmi får må bra och får sova gott om nätterna!

    SvaraRadera
  4. God Jul till er alla! Hoppas att ni får en alldeles underbar dag i Bure som ni önskar! Själv ska vi inte färdas så långt.. bara in i Byske till Rikards mamma. Skönt att slippa E4an en sån här dag. Hoppas att vi snart kan träffas å leka lite. Om Frida kommer så har hon paket till Hugo och till dig från oss/mig. Skulle vi inte hinna träffas innan nyår så får ni ha ett gott nytt år oxå! Kram från oss i Byske!

    SvaraRadera
  5. Jättekul att träffa er idag, om än bara för en tvärvisit! Vi siktar på att få umgås lite längre nästa gång! Hugo är verkligen så söt!

    Hoppas ni haft en mysig julafton och att julklapparna passade!

    SvaraRadera