lördag 26 december 2009

Idag minns jag

Idag tänder vi ett ljus här hemma för alla som finns kvar, men som på något sätt påverkats. Det är 543 konstaterade svenskar som alla har familjer kvar idag. Det gör nästan för ont att tänka på och då har jag ändå bara flyktigt bekanta i min närhet som utsattes för det här. Jag kan ändå aldrig glömma den här dagen, aldrig glömma när jag och pappa for till kyrkan den här kvällen för 5 år sen och tände ett ljus. Då var allting ovisst, där hoppades alla och vågade samtidigt inte ens uttala sitt hopp med rädsla för att människan som satt brevid hade förlorat sitt barn. Idag så tycker jag vi ska tala om för varandra att vi älskar varandra, tänd ett ljus eller ge någon en kram

Den 26e dember 2005 så var det 543 svenskar som miste livet i Tsunamin. Antalet människor överhuvudtaget är en för stor summa för att våga tänka på. Föräldrar som förlorade sina barn, barn som förlorade sina föräldrar, vänner som förlorade varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar