torsdag 31 december 2009

New years

Åh, det var med ett tungt hjärta jag skickade iväg Hugo med morfar. Jag vet ju att han har det bra där, men jag är RÄDD för jobbiga nätter då han skriker, även om det inte är hemma hos oss. Han har haft två fina nätter i rad och jag bara hoppas att det är en ihållande trend, och hoppas att du och Hugo får världens bästa nyårsafton tillsammans bästaste pappa/morfar!!

Nu kanske ni tror att vi lämnade bort honom för att vi ska festa in det nya året, men så är inte fallet. Är det något vi lärt oss sen vi fick Hugo och Hugo blev den lilla killen som vill skrika nätterna igenom, så är det att man ska ta tillvara på sömnen man får. Vi blev "dom" föräldrarna som har lämnat bort Hugo ganska "många" nätter och kanske tycker folk massa saker om det, men jag kan inte säga annat än att det behövs. Är man mitt i det så hinner man inte andas, man hinner inte må bra och den där nervarvningsperioden som andra föräldrar får när man lagt barnen för natten den finns inte i det här hemmet. Som jag skrev tidigare så är det med ett tungt hjärta givetvis jag lämnar bort min lilla älskling ibland, både för att jag älskar och saknar honom så fort han lämnat vårat hem men samtidigt för att jag kan INTE kontrollera hur han mår och sover om nätterna när han är borta. Det har blivit tungt på mina axlar när det gäller det och det är ingenting jag kan släppa när han är borta, MEN jag kan få sova utan att veta..

Det här blev massa läsning för den som orkar och den som inte orkar kan jag bara säga att jag hoppas ni alla får en jättefin nyårsafton!! Våran blir som sagt i stillhet här hemma, jag ska strax laga god mat och hoppa in i duschen, Crille sover på soffan och frågan är om jag får fira in det nya året ensam för han verkar sova gott. Som vanligt.

Iallafall, GOTT NYTT ÅR ALLA NI SOM LÄSER!! Its been a good one

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar