lördag 12 december 2009

Så svenska vi är

Ja, hela Sverige är i exstas. Man kan ju tycka att det är för att rätt Idol vann, för att sången var grym och för att man glädjs åt Erik. Nej hela sverige rasar över att Eriks flickvän gick upp på scenen och sen inte riktigt ville slita sig därifrån. Pinsamt, säger alla.

Jag tycker det är pinsamt att folk orkar, att vi är så svenska och korrekta att vi skäms för någon annans skull på det här sättet. Det är vanliga människor det här, vanliga människor med känslor och kan nån förstå hur STOLT Eriks flickvän måste ha varit. Sen om tjejen ville göra ett statement genom att stå där uppe, det är ju bara rätt i sånnafall. Tidningar har felciterat Erik för att tysta att han ens har en flickvän, det har gått rykten om att han haft ihop det med andra idoler, förstår ni vilken grej att få bara gå upp på den där scenen och visa alla "fuck you, jag är tillsammans med idol-erik" Coolt. Sverige är bara avundsjuka. Och svenska.

Nu sover Hugo, han har haft en lång och febrig dag, tempen har aldrig legat under 38 och det är mycket för honom. Han har varit slö och sovit på sin mamma, men emellanåt har han krypt runt här hemma och busat. Han har inte varit så ledsen och arg faktiskt, förutom när jag gav honom lunch och han spottade mig i ansiktet. Då var han arg på mig. Han ville inte ha mat. Jag ska faktiskt snart gå och lägga mig, Crille sov mellan 7-5 idag (då hade han inte sovit på typ 30 timmar före det) så det är hans tur att sköta om sjuklingen! Godnatt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar