måndag 25 januari 2010

Kontrakt

Idag skrev vi på kontrakt för nya lägenheten, den 1a mars är den våran och eftersom vi tar den genom ett "bostadsbyte" så tar vi över den i befintligt skick, vilket i det här fallet innebar ganska mycket fix. Allting ligger i tiden och vi kommer att få erbjudande till hösten om målning, tapetsering och byte av diverse, men vem orkar vänta? Iallafall Hugos rum och hallen ska göras i ordning och det gärna samma helg som vi flyttar, ja vi ska flytta allting över en helg för när helgen är över och måndagen är här då ska det bo en annan människa i våran lägenhet!!, så iallafall den som känner sig manad så tar vi TACKSAMT emot hjälp med tapetsering i främst Hugos rum men gärna även hall/kök om vi får rekvisition av Skebo i tid!

Ikväll är vi trötta här hemma, pappan har varit vaken idag och hans kropp känner väl av att det inte är som vanligt så han gäspar stor och jag gör detsamma för jag sov knappt inatt alls. Hugo har sovit nonstop sen klockan halv 7, och jag hoppas han fortsätter göra det men jag vågar aldrig hoppas och är rätt säker på att det blir några vändor inatt.

Annars så ser jag på Familjen Annorlunda, världens bästa program som jag sagt förr, och blir förundrad varje gång. Samtidigt som det verkar mysigt med en sån stor familj så skulle jag nog aldrig orka, jag kommer från en familj med 2 barn och det var fullt tillräckligt så det blir nog 2 kids i den här familjen också. Inte på ett tag dock!!

Nu ska jag snart sussa, imorgon kommer bilder =) Jag hoppas även på besök imorgon?!

6 kommentarer:

  1. jo man blir ju som man umgås sägs det!
    jo vi (jag och b) tänkte ju hälsa på dig ikväll, synd att det inte passade!
    får bli av vid ett annat tillfälle!

    SvaraRadera
  2. Det är ju tisdag och jag tänkte komma imorgon!!! (Om det var det du menade med besök... :D) Om jag får och du är sugen har jag en köttgryta hemma, som kan bli tisdagsmiddag. Hur låter det?

    SvaraRadera
  3. Grattis till lägenheten! Hör med Josse om hon har tid med tapetsering, hon är duktig på det.

    SvaraRadera
  4. Är jag ledig, och hemma (vilket jag nog är) så kan jag självklart hjälpa till med tapetsering! :)

    SvaraRadera
  5. Min mamma är nog bättre.. men jag kan, har lyckats tapetsera några rum i mitt liv.
    Så länge jag får lite assistans! :)

    SvaraRadera
  6. Hej på er! Kul att ni äntligen får en större och förhoppningsvis bättre lägenhet. Hade gärna hjälpt till med tapetsering, men som jag känner mig nu när jag gjort min arbetsdag är jag helt slut i både kropp och själ. Skulle det inte finnas nån annan så säg till. Å om ni får be om easyup tapet. Det bästa som uppfunnits! Skulle tro att Skebo är lite för snål med det, men man vet ju aldrig. Som sagt hör av er om ni inte hittar nån annan..

    SvaraRadera