torsdag 7 januari 2010

Morr

Jag är så arg. Hur kan du vara så elak mot mig?

Idag har jag en sån där dag när jag bara är trött och less. Hugo sov 25 min på f.m och 45 på e.m, och dom här kortstunderna sov han på sin mamma som har så galet ont i ryggen. Jag har skrivit det förut men man får bara en chans med Hugo. Skulle jag lägga iväg honom när han somnat, vilket jag försökt otaliga gånger, och han vaknat så är det liksom över. För att väl få honom att somna ska man buffa honom i rumpan hårt och gärna hålla för ena örat på honom så han inte hör något, och jag är inte den som ger upp, men det är rent utmattande att behöva tvinga en 9månaders bebis att sova. Hans pappa fick jag upp vid halv 6, då hade jag väckt honom ett bra par gånger och sagt att maten var klar men han valde att ligga kvar. Det är ett val som han tycker sig ha rätten att göra ganska ofta nu.

Nu är Crille i fullt sjå med att försöka natta Hugo, och det låter inte heller så kul. Det gör ont i mig att det sista han ska göra är att skrika utöver sig, innan han somnar. Så nu ska jag gå och pussa på honom

2 kommentarer:

  1. Nej! Men vem? Vad? Ring syster och lätta ditt hjärta nu. Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Skit, jag hade skrivit massor här och allt försvann, skitdator.

    Men jo, när Vincent var yngre sov han aldrig på dagarna, det var en kvart på förmiddag och en halvtimme på eftermiddag, sen var det bara full rulle. Nu har jag ju dock lyckats få in en bra kvällsrutin och en förmiddagsrutin där han sover i vagnen. Eftermiddagssömnen är alltid si och så men den tar jag inte lika hårt på. Sen hur nätterna är är ju en annan femma. Det kan vara nattvaka eller helt ok sömn för mig. Helt olika. Men de nätter min man har Vincent så är jag lika mkt vaken som när jag själv hade honom. Och det värsta är att när jag lämnat över ansvaret till min man vill jag inte lägga mig i för då kommer min man känna sig överkörd så därför när Vincent skriker mår jag riktigt dåligt för att jag känner att jag inget kan göra. Så då vill jag som du, gå och pussa på honom...

    Du har försökt allt med ruitner och sömn osv... Vad mer kan man göra? Få avlastning!

    Vi ska spela ett spel nu jag och min man... Vi köpte ett idag. Så jag önskar er en bra kväll, och gör det alltid!

    Kram A

    SvaraRadera