torsdag 11 februari 2010

Jag skakar av ilska

Åh!!!!!!! Ska jag behöva skriva en uppsats om hur jobbigt Hugo har det med sömnen, bjuda in till sagostund och läsa upp den för alla våra grannar för att dom ska förstå att dom måste hålla ner volymen? Jag tycker det är helt ok att lyssna på musik och se på tv, det är ljud Hugo är van vid och han vaknar inte av det, men när man startar sin studioutrustning om kvällen och höjer basen till MAX.. näe då jävlar blir jag förbannad! Hade det bara varit ikväll hade jag haft överseende, men det är jämt! Efter att ha plingat på typ 20 ggr utan att killen öppnar så ringer jag störningsjouren, dom säger ju att dom inte kan göra något förrän han stör efter kl 22 vilket jag visste men vad skulle jag göra? Hon vill koppla mig till polisen då det ändå räknas som störning och jag ville nästan men fegade ur. Istället plingar jag på 40 ggr till innan han bestämmer sig för att öppna och då bara flyger ilskan ur mig och jag förklarar och fräser, och vet ni? Jag tror han fattade, för nu är det TYST! Jag tror han bad om ursäkt när jag vände ryggen till och sprang uppför trappen igen, men jag var hög av adrenalin och hörde inte! ;)



Här uppe väntade fortfarande en ledsen Hugo som blivit väckt, men nu sover han gott igen och är det någon som ska väcka honom så är det inte våra grannar iallafall! Nu ska jag slappna av...

2 kommentarer:

  1. Hoppas det gick in i hans hjärna och stannade där inne. Personligen brukar jag vara lite sugen på att strypa grannarna när de smäller igen ytterdörren, och då menar jag smäller, så Tindra vaknar gallskrikande i vagnen. Men jag blänger och försöker lugna henne istället. Händer tack och lov väldigt sällan.

    SvaraRadera
  2. Bra gjort ida!!! =) Längtar tills ni kommer till a-torp =)

    SvaraRadera