torsdag 25 mars 2010

Den 2a våldtäkten

Jag tycker alla människor i hela Sverige ska sitta ner och titta på det här. En flicka på 14 år, Linnea, blir våldtagen på skolans toalett av en 15årig kille. Hela kommunen, förutom några få människor, vänder henne ryggen och kallar henne lögnare. Detta trots en fällande dom och ett erkännande av killen, dom här människorna står bakom våldtäktsmannen ändå. Linnea blir trakasserad och dagligen kallad lögnare och mycket, mycket värre saker och killen blir hyllad när han på skolavslutningen dyker upp och delar ut rosor till alla sina gamla klasskamrater som hållit honom om ryggen. På skolavslutningskvällen våldtar killen ytterligare en tjej, här finns dna som återigen fäller våldtäksmannen och på den här dokumentären får man höra kvinnor i 50årsåldern sitta och säga att "trosorna som dna:t hittades på hade ju legat i smutstvätten, kan ju vara vems sperma som helst". Man får höra en präst som upprepade gånger berättar att han tycker så synd om killen, att han tycker det var en fin manifestation av honom att dyka upp i kyrkan, och höjer inte ens ögonbrynen när han får höra att på samma kväll våldtogs den 2a flickan. Ojdå, säger han. Det är alltså på fullt allvar hans ord, ojdå. Kyrkan är en öppen plats säger han. Det får mig att vilja kräkas. Och undra vars prästens sexualitet ligger.

Hela den här dokumentären får mig att vilja kräkas och jag har så mycket att skriva om den, men jag vill knappt ta i det. Människorna sitter fortfarande i en kommun utanför Övik och tror att dom här tjejerna ljuger, dagligen fylls forum på internet med slagord och könsord. Frige Oscar säger dom. Om inte ens två fällande domar övertygar dessa människor, en vilja att hålla någon om ryggen så stark, den är ju skrämmande. Det är som att dom vandrar i mörker.

Här hittar ni Uppdrag Granskning, den andra våldtäkten.

2 kommentarer:

  1. Hej gumman
    Jag såg det också och blev så jävla upprörd. Idag har dom tydligen haft möte och prästen var ledsen och ångrade allt han sagt. Men det går aldrig att ta tillbaka alla påhopp.
    Hoppas du mår bättre och att ni har det bra.
    Älskar dig
    Kramar från mamma

    SvaraRadera
  2. Nej, jag blir så upprörd att jag knappt klarar av att läsa vad du skrivit! Det finns inga gränser idag för hur långt ondskan segrar! Jag vet inte om jag klarar av att passivt se denna dokumentär... För vad kan man göra? Om vi, vanliga dödliga människor satt och styrde hade världen sett bättre ut, men tyvärr är det folk på höga hästar som styr och är fulla av skit. Man hyllar mannen, det är så det fungerar.

    Du får inte skriva om sånt här... Man önskar att man kunde blunda för man orkar inte ta i det....

    SvaraRadera