lördag 20 mars 2010

Trött

Föräldrar känner ni igen det här? Ni har utfordrat barnen, bytt på dom, gett dom hela vardagsrummet att leka med och ni ska bara sträcka ut er på soffan i några minuter, då börjar en märklig lukt sprida sig i hela rummet. Har du bajsat Hugo? Jaså det har du. Just nu? När jag låg här så skönt? Den här lukten går liksom inte att bortse från så det är bara att stiga upp från soffläget och göra något åt saken. Ja, försöker liksom komma på ordet för att beskriva hur trött jag är och jag tror jag just kom på det: zombie. En föräldrazombie.

Fast han är söt ändå. Nu sitter jag här och tänkte försöka mig på att baka bullar, nej det är inte till Hugos kalas om ni tänkte det, för att ha en sån framförhållning i ett hushåll där någon (Cristoffer) går efter regeln "jag frågar inte, jag bara äter upp allt som Ida bakat" det går helt enkelt inte. Så det här är provomgången, det riktiga bullbaket får jag väl ställa mig och göra typ en kvart före själva kalaset. Och för den som funderar så är jag rätt säker att kalaset blir den 10e april, så då kan ni checka av läget och se om det passar för merparten av er.

Näe nu blev det tyst i Hugos rum, och det kan bara betyda två saker: antingen har han hittat något att äta - eller så har han somnat.

1 kommentar:

  1. sv: Jo precis, exakt så tänker jag och det funderar jag över varje dag. SKÖNT att jag inte är ensam! Men ändå, synd att ni oxå har haft det så!

    Nej exakt, man blir inte klokare. Men jag tror att det har med så många olika faktoerer att göra, dels det där med att han kanske inte klarar av att göra det han vill och då blir han arg, för en envis typ är han allt.

    Nåväl, tack för att du delade med dig och jag hoppas att Wilgot lugnar ner sig med tiden han med :)

    Kram

    SvaraRadera