tisdag 13 april 2010

Gnäll, gnäll

Inatt gick C och la sig hyfsat tidigt, direkt efter Hugo ätit, och då ville jag att Hugo skulle sova till kl 6 iallafall! Näe.. kvart i 4 började han skrika som en besatt, och ingenting fungerade, till slut gjorde jag en flaska och då låg han och ropade "ohoooo" i sängen till klockan var 5. Då blev det tyst, tills klockan var halv 6.. då började han gallskrika, skrämde livet ur mig som just somnat om, jag bara puttade omkull honom några gånger sen sov han vidare till halv 7... men jag sov inge mer! Han är ordentligt snorig idag och inatt så hostade han även några gånger + att pannan är varm idag, han kanske fått tillbaka det värsta av sin förkylning?

Barn är kära bekymmer men det är INTE lätt med dessa nätter som tack och lov kommer sällan nu, jag kan inte förstå att vi hade det så här HELA HELA nätterna förut. Jag var uppe minst en gång i timman för bara några månader sen. Snart är det iallafall dags för Hugos nap, typ om två timmar, så då ska jag lägga mig och sussa också.. senare ska vi till Stackgrönnan, jag är uppväxt där men just i samband med att jag flyttade därifrån så flyttade min bästa vän och pojkvän dit!

2 kommentarer:

  1. Jag börjar faktiskt gruva mej för nätterna som kommer. Hoppas bara att den lilla ska amma, så kan jag sova samtidigt. Tjejerna sover ju hela nätterna (nästan) nu. Inte i natt, men då det är enstaka tillfällen så går det ju an. Även om man är trött som om man inte sovit alls. Fast det kan ju vara toabesöken varje timme som gjort det :-)

    Ha en skön vårdag! Tanka solenergi!

    Kram
    Agneta med småmonster

    SvaraRadera
  2. Min kära älskade syster! Allt det där lät ju fantastiskt! Men visst skulle du bort idag? Kanske imorgon, eller på torsdag? Såhär får det bli, antingen så syns vi imorgon på BB. Eller så kommer jag till dig efter barnmorskan på torsdag, då blir det ananas och tvinnade bröstvårtor för fulla muggar! Kanske en prommis till coop så vi kan handla en massa mums! Hur låter det? Älskar dig!

    SvaraRadera