tisdag 25 maj 2010

Konstiga dagar

Ja, vädret går upp och ner bokstavligt talat, och mina uppdateringar likaså. Dom finaste dagarna spenderade vi utomhus i den helt sjuka värmen som Norrland nästan var ensam om, bland annat med Hugos bästis Micko och min goda vän Agnes! Vi blev inbjudna att bada i Mickos mormor och morfars badpool som Mickos mormor köpt åt killarna, bilden nedan är från nån annan dag då killarna fick äta glass i parken. Vi har iallafall haft RIKTIGT bra dagar i solen,


men idag lyser solen med sin frånvaro. Det är grått och det hänger regn i luften, typiskt att jag måste ta med mig lilleman och lämna massa papper inne i stan då. Håller tummarna att det är uppehåll just då!! Jag ska gå förbi Hugos morfar också, det är standard, och höra om han har pratat med mannen som förhoppningsvis ska köpa våran stuga. Ja, för i fredagskväll så körde jag och min pappa till Svansele där vår fina, fina timmerstuga står och träffade en eventuell köpare. Lite roligt är det att den eventuella köparen är ägaren till Svansele Vildmarkscamping och upphovsmakaren till Stoorn. Han har redan tagit över min kusins stuga och är i full färd med att göra om den till en stor bastu, och våran stuga ligger kanske 50 meter där ifrån!

Så, det hoppas vi verkligen på att det går igenom, då blir alla glada!


Apropå glada så är min lille son inte särskilt nöjd alls om dagarna längre, han har SÅ ont i sina tänder, det är 3 stycken som spricker ut i samma stund så jag kan förstå honom! Han har aldrig varit särskilt bra med motgångar, om han inte får göra något så kan han bli så arg och ledsen men det här har eskalerat.. speciellt när man ska ge honom något att äta, det är bara tårar och tårar. Helst vill han ta allting själv, och det får han ju i dom flesta fall, men han blir ledsen på sig själv när det inte går så bra att äta själv och blir då ÄNNU mer ledsen.


Sen har han lärt sig öppna kylskåpet också, och klättra upp i kylskåpet. Precis som han klättrar upp överallt annars, TUR att han är duktig på att krypa ner baklänges också. Nu kom han här med snutte och tutte och kramar mitt ben så jag ska lägga en ledsen gosse i sängen! Lite uppdatering blev det iallafall=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar