måndag 6 december 2010

Hugos önskelista

Textfärg

Gunga från IKEA
(kanske mest önskar han sig det av moster, som liksom har vägarna förbi Ingvar Kamprad)













Kastruller
(till spisen som tomten ryktas komma med..)











Bilar
(Hugo gillar dom ju, äntligen!)
















Doktorsväska
(Makabert kanske, men den är ju så söt)













Tvådelade pyjamasar
(han är ju en stor kille nu)












Tjocksockar
(jag överför min tjocksockefetisch till mitt barn också)







Lego Duplo Zoo



eller Lego Duplo Bondgård
(bara det finns djur)












En egen cdspelare
(morfar, det var en sån här jag menade!)







Ritstaffli
(Hugo älskar att måla)

















Makkapakka - i alla dess former
(Ja, nu önskar vi inte längre oss pippi-grejer iallafall..)


Det här är ju självklart bara gissningar på vad vi tror Hugo skulle bli glad över, men ni köper självklart vad ni själva vill - om ni nu vill köpa något. Jag vet ju att han blir minst lika glad av att träffa er, familj och vänner, så egentligen vet jag att julen blir bra oavsett vad som finns i paketen. Eller, om ni hellre vill göra så, den som vill kan sätta in en slant på Hugos sparkonto! Det är nästan det bästa, det håller liksom bäst i längden för en 20månaders kille som leker sönder det mesta.
Och om jag ska vara rättvis så hade Hugo faktiskt en önskan han tydligt uttryckte, som ni egentligen bara kan strunta i, men jag skriver ändå ut den.
Godis.

5 kommentarer:

  1. Jag ska be om att få fråga om Hugos kontonummer? (Fast jag vet att jag om någon borde ha koll på det)

    SvaraRadera
  2. Jag och Kamprad, vi är ju bara sååååå tajta. Så här liksom - nu ser ju inte du vad jag gör med fingrarna...men du vet! Du glömde skriva ut badkritor, jag vet han önskar sig det - men oroa dig inte. Moster fixar dom... :) Jag saknar er! Vet du, jag funderar på att ta handlingen på lördag? Det blir en mastig handling! Vill du följa? :)

    SvaraRadera
  3. Ida, jag VILL ha Hugos kontonummer! :)

    SvaraRadera
  4. Jag vet, haller med, superknappt!
    Tack sa mycket :)
    God Jul pa er med!

    SvaraRadera
  5. Hej, hur har ni det och vad gör ni nuförtiden?
    Har du fortfarande praktik?
    Skulle vara kul att träffa er någon dag. =)
    Hör av dig ! =)

    /johanna

    SvaraRadera