söndag 6 februari 2011

Dag 3 - Mina föräldrar

Fråga mig inte vars min syster fått alla bilder från, men vi delar iallafall föräldrar så ni kan ju titta här om ni funderar hur dom såg ut för sisådär 20 år sen.

Mina föräldrar träffades iallafall genom en kontaktannons. Min mamma hade varit gift en gång tidigare och min pappa hade nog mest fokuserat på sitt jobb och inte träffat så mycket tjejer. Jag tror det var min mamma som skrev annonsen, och min pappa som svarade. Dom fick 2 barn, mig och min älskade storasyster och sommarlovet till 9an så skiljdes dom åt. Som så många andra. Även fast jag ibland kan känna att dom lurade sig själva lite - för dom var och är himla olika - så är jag ju hemskt glad att dom båda finns

Personlighetsmässigt har jag fått mycket av mamma, vi är båda väldigt känslosamma och tycker oss ha rätt. Det jag vet om mamma är att hon, precis som mig, känner väldigt mycket och det gör ju att om vi älskar någon - så gör vi det till fullo - och om vi är arga på någon - så är det nästan för evigt. Jag önskar jag kunde säga att våran relation var okomplicerad, men tyvärr är den allt annat än just det.

Min pappa är min stora motsats, på många plan. Ändå har jag alltid varit pappas flicka. Men jag är inte rädd för att säga om jag tycker han har fel, och han gör samma sak med mig. Han är allmänt känd som väldigt snäll, jag tror han försöker ändra den bilden av honom (men pappa, det går inte! det är ju bara så!) För mig har han alltid varit världens bästa pappa, men det som gör mig lycklig idag är att han är världens bästa moffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar