måndag 12 december 2011

23 år, 2 månader, 4 veckor och 6 timmar

Idag är det måndag. Jag har aldrig någonsin upplevt att måndagar varit jobbiga eller tråkiga på något sätt, sen jag började jobba har jag dessutom slutat räkna veckodagar då jag jobbar obekväm arbetstid. Nu har jag varit ledig sen i fredagkväll kl 23.00 och jag är vansinnigt uttråkad. Både jag och sonen är uttråkade. Pappan är på utbildning och vi har verkligen ingenting att göra.

För att, igår, så städade vi vartenda lilla hörn på hemmet. Vi bakade lussebullar och kokade morfars fudge, som förresten blev fatalt misslyckad, vi myste runt i pyjamas och mamman och pappan såg film långt in på natten (somnade väl vid 22). Det finns liksom ingenting att göra idag, vi har startat några tvättmaskiner men nu är lusten och orken slut. Som gravid är jag dessutom megatrött och skulle mer än gärna sova en stund just nu men så fort jag lägger mig i soffan så ska sonen

Vad han gör just nu? Han sitter i soffan och beställer nya barnprogram, själv sitter jag vid datorn och zappar åt honom. Mycket bra föräldraskap!! Jag är ju inte ens hungrig och det är fruktansvärt, det är ju annars något man alltid kan göra som preggo, äta. Jag bjuder på lite bilder istället och så hoppas vi att någon plingar på dörren snart :-)


I lördags klädde vi granen, mysigt!

En galet lycklig kille som gör snöänglar

Och en mysig mamma i pyjamas, med 15 veckor bebis i magen







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar