fredag 20 januari 2012

Feberpojke

Ja i ett par dagar har Hugo haft en riktigt jobbig hosta men inte så mycket mer. Visst han har inte velat äta men de kan ju vara fullt förståeligt, ont i halsen och en allmän sjukdomskänsla gör ju det med en liten kropp. Igår torsdag var han dock som en liten stackare, kröp ofta upp i mitt knä och ville bli gungad och buffad på. Han fick följa med till barnmorskan efter många tårar (hjärtljuden låg på 143 så slipper ni fundera) och när vi kom hem var han om möjligt ännu mer risig. Tror väl jag det, 39.2 i feber gjorde sitt med den här lilla killen. Det blev tre isglassar till middag och hostmedicin och alvedon till efterrätt sen kände jag nästan igen min kille när han gick och la sig och lyssnade på pippi på cdspelaren. Just nu är han lite för vaken så vi kan inte direkt somna om.. Jag har också räknat till 18 ordentliga sammandragningar under den timma jag nu varit vaken och det är priset jag får betala för att inte ha legat och vilat under dagen. Nej nu måste vi nog sova lite till, hoppas alla ni sover gott!

Hej svejs!


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar