tisdag 24 januari 2012

Mörkrädd

Ja men det är jag, i sovrummet. Ute i mörkret är det ingen fara men just när jag ska sova och ligger i sängen så måste jag alltid ha dörren öppen. Just nu ligger jag och bebis och bråkar om vilken sida vi ska ligga på. Han eller hon i magen avskyr när jag ligger på vänster sida av någon anledning, men ligger jag på höger så ser jag inte ut i vardagsrummet och då blir jag RÄDD!

Idag har jag varit hos läkaren igen, bästa Rolf, och han förlängde min sjukskrivning då jag fortfarande har onda sammandragningar och han kunde se en viss påverkan där nere. Jag fick Bricanyltabletter som jag ska ta när jag får ont och ska kura mig själv med Alvedon för att se om jag kan höja smärttröskeln. Det känns helt ok att vara fortsatt sjukskriven men jag har lite ont i hjärtat för jag känner verkligen att jag sviker eller iallafall upprör familjen som jag är assistent hos. Men jag vet ju att det inte är mitt fel och jag försöker intala mig att dom ju faktiskt inte behöver en assistent som inte ens kan utföra ett enkelt lyft.

Så är det med det. Mitt gullegryn Hugo är superförkyld, hans hosta är typ det värsta jag hört och febern är kvar sen 6!! dagar tillbaka. Det är synd om honom men mamman har också blivit smittad så för allas bästa så hoppas jag att iallafall Hugo blir frisk snart så att jag får sova om nätterna och kurera mig också.

Nu ska jag försöka sova och bjuder på lite bilder på en sjuk sötnos och en på magen när vi hängde och såg serier. Längtar verkligen tills den här lille ligger breve mig och jag kan kort på barnen tillsammans.. Godnatt! <3


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar