fredag 27 januari 2012

Stress

Ibland kan jag hänga upp mig på saker, saker som inte egentligen är nödvändiga att avverka just nu men gör att jag INTE KAN SOVA OM NÄTTERNA. I dagsläget handlar det mycket om att bebisen ska ha allting den behöver när den kommer till världen, mycket finns ju redan hemma hos oss, vi har t.om en helt ny Brio Happy 2011 i svart som står och väntar på lillhjärtat, men andra grejer driver mig helt och hållet galen!

Inte galen över att vi inte har råd att köpa dom (fast hey, det har man ju inte direkt heller), bara det att jag vill göra bort det nu och på direkten. Jag har redan köpt lite grejer, men det är mest kläddelen och småsaker som stressar mig. Jag får liksom inte ro i hjärtat förrän jag har fått vika in kläder i byrån åt den lille, och då har vi ändå 4 månader kvar! Igår ställde jag in vaggan i sovrummet, vi var tvungna - förrådet fungerar efter teorin 1 in och 1 ut och julpyntet skulle IN, och genast börjar jag gräva i klädkammaren efter sängkläder till denna. Jag vet att vi har det men jag har för fasen inte ro att vänta tills jag kommer på vars jag lagt dessa. Det här påpekade bebisen att denne tyckte det var för jävligt för den körde bodycombat tills jag la mig ner.

Sen kom jag på, jaha.. Vi har ju en stor kille också som behöver stora kläder. Tidigare år har jag ju bara behövt koncentrera mig på detta, och det har jag gjort - till vansinne, och därför har jag idag suttit och beställt vårkläder till Hugo. Främst ytterkläder för annars känns det som man bara står där en dag och så har han inga kläder. Det har ALDRIG hänt och kommer nog aldrig hända i det här hushållet, men jag har en evinnerlig stress i magen och detta trots att det liksom fortfarande är hur mycket snö som helst ute...

Skärp mig, alltså.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar