torsdag 9 februari 2012

Det förklarar ju en hel del

Hade min tredje läkartid idag, jag var lite dyster då jag inte tyckte Bricanyltabletterna hade hjälp och kände mig lite uppgiven. Men efter ännu en undersökning konstaterade dr. Rolf att jag har en inflammation i hela bäckenet och bäckenbotten. Skönt, förklarar ju varför sammandragningarna känns som förlossningsvärkar och varför det känns som att bebis är på väg ut efter en dag då jag glömt vila..

Fick morfintabletter utskrivet, hjälp jag som alltid kräks av dessa, och ska börja gå till en sjukgymnast - fast jag är förbjuden att träna bäckenet och inte heller äta antiinflammatoriska tabletter, jag ska bara smärtlindras och hoppas på det bästa typ. Känns ju skönt att veta varför allt gör så ont, men surt, han kunde inte säga om inflammationen skulle släppa så länge jag var gravid och han slrattade lite nervöst när jag frågade hur förlossningen kunde gå med en inflammation just där..

Igår gick vi iallafall in i vecka 23 och lite senare ska jag lägga upp en bild på gosemagen. Den är inte snäll med mig men jag skulle inte byta ut den mot nått ändå! Gosemagens storebror mår då bra igen, han känns lite förkyld men vem är inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar