tisdag 27 mars 2012

Det måste fan vara jobbigt att vara 3 år

Hugo har ju fått utökade timmar på förskolan och är där betydligt mer än någonsin tidigare, vi vet att han trivs och att han har jätteroligt men han verkar ha en nemesis på förskolan. Varje morgon frågar han om han måste fara till dagis, när vi svarar jaaaaa så säger han "hoppas ***** inte är där, ***** kommer jaga mig och slå mig. Jag kommer slå han". Mjaha, tänker man då som förälder. Vad är det riktigt som pågår?

Vi har aldrig fått höra att Hugo slåss eller bråkas, snarare att han är en liten gulleplutt som snackar sig förbi det mesta - visst han brukar bli arg och säga ifrån, kanske putta bort någon som är för nära honom men vi vet att han fungerar så om någon inkräktar på "hans" space. Imorse sa jag att han skulle få fara dit och leka en stund och ha jättekul, "Är inte **** där då?" frågar han då, som att han inte kan ha kul när denne är där. Vi har även bevittnat varsin stand-off i kapprummet både jag och Hugos pappa, när Hugo och ***** blängt på varandra med fan i mig blickar som kan DÖDA. Enligt Crille har även denne **** pekat på Hugo och Hugo har skrikit "NEJ!! Jag tycker inte om dig!!"

Hjälp.


Bild lånad från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar