torsdag 29 mars 2012

Mjaha

Sedan 02:12 har jag hunnit med följande

- Blivit väckt av en 3åring som meddelade att han aldrig tänkte sova mer i sin säng

- Bett samma 3åring om hjälp för att ta mig upp ur sängen 

- Insett att dom nya värktabletterna inte fungerar på ett tillfredsställande sätt, om man inte gillar att ha ont + känna sig mer eller mindre onykter

- Haft skytteltraffik mellan vardagsrum - barnrum - föräldrars sovrum efter diverse kommandon "vatten!", "tutte!", "lampa!"

- Hört när 3åringen somnat om igen, breve en heldäckad pappa

- Väntat (väntar) på att 3åringen ska sätta sig upp och kräkas, magsjukestyle (rutin varje natt)

- Insett att mitt eget sovtåg har gått och bebis i magen också

- Googlat "alternativ smärtlindring vid bäckensmärtor+gravid" och insett att alla vägar leder till Familjeliv.se

- Läst alla bloggar jag kunde komma på

- Läst alla kommentarer om Saik på facebook

- Fikat lite (alvedon och macka)

- Spelat harpan på världens minsta androidtelefon

- Ifrågasatt varför 3åringen vandrar ut från sovrummet, inte ens vaken, bara för att kolla läget

- Kissat säkert 7 gånger

- Saknat min säng och försökt komma på när jag kunde tycka att det var skönt att sova i soffan

- Undrat hur många timmar per natt jag spenderat vaken på 3 års tid


Nu ska jag blunda och inte öppna ögonen förrän jag somnat - och vaknat. Vakentid : 2 timmar och lite mer än en halvtimme.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar