onsdag 7 mars 2012

Ingen ordning

Här flyter dagarna och nätterna ihop. Känns typ som jag redan har ytterligare ett barn, en liten bebis att ta hand om. Jag har just bäddat ner Hugo i min säng, jag ger det alltid några gånger då jag följer honom tillbaka till sin egen säng men det har bara som resultat att han blir pigg och ännu mindre vill sova hos sig. När jag vandrat några gånger får jag ont i bäckenet och allt det hör till, sammandragningarna startar och bebis vaknar. Den är helt galet lättväckt, när jag väntade Hugo så sov han mycket i magen och vaknade inte förrän allt blev tyst och lugnt (ironiskt jag vet) men den här lilla verkar aldrig sova. Precis som sin mamma :-)

Igår var det personalmöte igen och det är faktiskt alltid lika trevligt att träffas, det sker ju sällan när vi alla jobbar och aldrig när jag är sjukskriven. Det är så mysiga assistenttjejer och det ska bli kul att komma tillbaka efter föräldraledighet, trots att jag tydligt känner att det inte är något jag vill göra hela livet.

Nu ligger Hugo och ropar lite tyst, tror jag ska låtsas som ingenting.. Det funkar ibland, och istället spela lite Harpan. Imorgon hoppas jag få besked om min sjukpenning blir beviljad, för idag fick jag veta vad dom hade räknat ut min SGI till och jag säger bara det att om den är slutgiltig så kommer ersättningen vara som natt och dag från när jag var hemma med en nyfödd Hugo och gick på lägsta nivån. Fast jag vågar liksom inte ropa hej, försäkringskassan har ju dragit folk vid näsan tidigare.

Och det får jag inte glömma, som jag får det till så fyller lilla hjärtat 3 år detta år på långfredagen och jag tänkte därför kasta ut frågan till vänner och släktingar ifall ni eventuellt är lediga och vill komma på kalas denna långa fredag? I dagarna ska jag skriva ut en liten önskelista, hjärtat pratar ju ofta om att fylla år och längtar tills han får paket. Jag tror dock att han ska få önska sig lite kläder och presentkort i år, leksaker har han ju i överflöd. Fast jag har lovat skriva upp allt han önskar sig så stay tuned och var beredda på en önskelista som innefattar "så många bilar så dom tar slut och ingen annan får" för det vill visst sonen ha.

Nu ska jag försöka sova innan vi ska göra morgon i det Clasonska/Wikströmska hushållet. Hej svejs!


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar