onsdag 27 maj 2009

Har man inte egna barn så förstår man inte vidden av tvätt som uppkommer. Hade det bara varit Hugos småkläder så hade det inte alls varit samma mängd tvätt, men nu när lirarn är inne i värsta kräkperioden så borde vi nästan gå runt iklädda regnrockar här hemma. Han kräks på sig, på oss, på soffan, på alla dom tusentals spylappar vi har, på mammas tangentbord, för att inte tala om mammas urringning! Så med det sagt, alla våra kläder är i tvätten. Jag går runt i Anton Anderssons gamla hockey-mjukisbyxor och mitt mamalinne från H&M. Så om du läser det här Anton, dina byxor kom faktiskt väl till användning typ 5 år senare.

Så jag tvättar alltså. Fem tvättmaskiner.. skulle jag behövt. Skebo har en. Det går inte så fort va? Hugo sitter och skrattar med pappa, eller åt pappa, fast skrattet låter jävligt irriterat från stund till stund. Han har börjat få sova i spjälsängen, och det funkar ju sisådär. Man hinner vakna betydligt mer när man måste stå och hänga ner där och trösta på natten, än man behövde när han sov mittemellan oss. Fast han är ju en stor kille nu, stora killar ska ha stora sängar! Nu ska jag dricka lite cola och tvätta vidare,

1 kommentar:

  1. okej, jag har fått nån föräldragrupp soom vi ska gå, men jag tror inte det är unga mammor.. jag känner en som jag jobbat med på sommrarna, men hon har just fått sitt andra barn, sen känner jag ingen mer, så det skulle vara kul med nån som just fått sitt första barn =)
    vi trivs bra, men lite jobbigt med trappan!

    SvaraRadera