onsdag 2 september 2009

En upplevelse rikare

Inte mycket klokare.

Blev imorse ivägskickad på akutmottagningen där jag spenderat 6 timmar idag. Det gjordes datortomografi på hjärnan, ultraljud på hjärtat och andra neurologiska undersökningar. Hela dagen idag har folk förberett mig på det värsta, underläkaren som hade mig hela dagen blev nästan exalterad när hon hittade ytterligare symtom på att jag skulle ha en propp i huvudet. När klockan var 6 fick jag besked att ingen propp hade hittats på hjärnröngten, men jag hade dåligt flöde i ett kärl så det var förmodligen där proppen en gång varit. Jag har fortfarande lite dimsyn på det ögat där det svartnade för mig igår och fortfarande sjuk huvudvärk, så jag är inte mycket klokare om vad som riktigt hänt. Jag är fortfarande rädd och beredd på det värsta.

Hugo har iallafall varit med pappa hela dagen, och jag är glad för det verkar ha gått riktigt bra. Sen jag kom hem ringde Hugos farmor och föreslog att Hugo skulle få sova där inatt så jag skulle få vila, och det var precis vad som behövdes. Jag är SÅ tacksam! Så nu ska jag ta nån värktablett och sen krypa under täcket med datorn en stund. Sen ska jag kramas med C och tänka på annat. Godnatt på er!

1 kommentar:

  1. oj vad jobbigt.. hoppas att du får må bra snart igen!!!

    SvaraRadera