lördag 10 oktober 2009

Fotboll

Jag har inget alls emot fotboll, nä. Tycker det kan vara roligt att se, iallafall när det är Sverige som spelar och inte Japan - Peru typ. Men nått som gör mig så hemskt avtänd är pojkar/killar/män som ser på fotboll som att det är en religion och dom själva är en av lärljungarna. Jag lovar att om jag ställde mig framför tvn nu skulle jag få en käftsmäll. Alla andra kvällar så ber jag om att Crille ska se tv med mig en stund, istället för att sitta vid sin förbaskade dator, alla andra kvällar utom just ikväll. För det här är nästan ännu värre, jag vill inte ha en käftsmäll. Och jag måste gå förbi tvn nu, och gå på toa. Hjälp.

Hugo sover, om ni undrar.

3 kommentarer:

  1. Har inte det problemet. Hockey ser han på, men det går att prata med honom och jag får gå förbi tv:n. Håller nu tummar och tår att Hugo sover bättre. Vore trist om han skulle reagera på mjölk fortfarande, men...

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Hugo sover. Vet du, var lite sträng emot honom, även om det för några dagar skulle göra det hela sju resor värre. Men jag tror att barn är ohyggligt smarta, de vet hur deras mammor funkar ochvad de kan göra för att få sin vilja igenom. Om han bara är ute efter att snutta så är det totalt onödigt, hönsa inte då. Du behöver sova och barn mår nog själva inte bra av att vakna varje timme...

    Jag håller till fullt med dig, religionen fotboll är nog den mest avtändande religionen som finns haha!

    SvaraRadera
  3. Oj.. förlåt, det var absolut inte min mening att du skulle ta det så. Det var ett dumt uttryck också. Jag menade verkligen inget sådant och jag menade heller inte att vara ngn besserwisser för jag har ingen aning om hur du mår och hur er situation är för dig personligen trots det du skriver. Jag beklagar verkligen... Jag ska inte skriva några fler av mina tankar med risk för att det ska missuppfattas.

    Jag fortsätter läsa men skriver inget.

    Ha en fin kväll!

    Mvh

    SvaraRadera