torsdag 8 oktober 2009

Nu söker jag tips

Så idag tar jag emot kommentarer med glädje!

Välling alltså, what to do? Som ni vet så är Hugo mjölkkänslig, eller har iallafall varit, jag har varit elakt och provocerat det lite (gett honom smakisar innehållande mjölk nån vecka) utan någon reaktion alls. Just nu ger vi enago välling, en mjölkfri välling som jag inte alls tycker är tillräcklig och han verkar inte stå sig på den. Kanske av ren nyfikenhet så undrar jag, ni föräldrar som ger era barn vällingar på kvällen - vilka typer/märken funkar bäst och vad står era barn sig bäst på?

Heeeeelp

8 kommentarer:

  1. Wilma käkar bara en välling.. och det är Nutramigen (mjölkfri) finns massa recpet på hur man gör den tjockare osv =) Enago välliing väägrar hon! ;P

    SvaraRadera
  2. Det finns en kvällsvälling från 6 månader med havre. Tror det var Nestle som hade den. Den funkade bra för oss. I alla fall de gånger hon valde att ta den. Den är mjölkbaserad. Du skulle ju kunna testa en mjölkbaserad på morgonen för då borde du få reaktion innan sovtid.

    SvaraRadera
  3. Vincent har alltid ätit Sempers välling, och han har klarat sig från kvällen till morgonen på den. Pröva den, har kört på den sen han var 6 månader bara bytt för åldern ju äldre han blivit och han har alltid ätit med god aptit å sen sovit som en stock..

    SvaraRadera
  4. Vi ger Althera (ersättning) med havremust :)
    vi reder med hälften av den kalla altheran tillsammans med havremusten och när det kokat upp och blivit en "smet" heller vi det i flaskan där den andra kalla hälften av altheran är och sen är de bara skaka och servera :)

    SvaraRadera
  5. Glömde det: fortsätt provocera med mjölk. Har du tur så har det gett med sej nu. Felicia tålde ju inte heller mjölk. Sen så testade jag ungefär när hon blivit 4 månader och då hade det gett med sej. Hon var dessutom konstant förstoppad och det enda mot de som Apoteket har är mjölkbaserat. Smart!!! Så det var minifom och Sempers magdroppar som gällde.

    SvaraRadera
  6. Ludvig har också komjölksallergi. Vi har försökt med enago men han är frälst med sin profylac, ersättningen.. Har du något bra tips när man ska övergå från ersättning till välling?

    SvaraRadera
  7. Då Leo var liten och vaknade ofta på natten och ville äta både en och två gånger så fick vi tipset att ge honom en portion gröt ungefär en halvtimme innan vällingen. Då sov han betydligt bättre på nätterna, ett bra tips som fungerade för Leo iallafall!

    SvaraRadera
  8. Hej där... vet inte om detta är till nån hjälp men jag började att introducera välling vid ca 5 månader redan för att få vår lilla att sova hela nätter och då blandade jag ersättning o välling sista målet. Jag gav och ger fortfarande Nestles havrevälling, står Godnatt på paketet o det föll jag för :-) Jag började med att blanda i vällingpulver för ca 0,5 dl med ersättningen nån vecka o ökade sen på till 1dl o sen 1,5 o nu äter han bara välling. Han började sova hela nätter när jag fick honom att äta fast föda..amma på morgonen, barnmat till lunch, 2 mål gröt om dan + välling inför natten.. Det kanske inte va så intressant men ibland vill man ju höra hur andra äter tänkte jag :-) Vår liten fyller 7 månader på lördag o har ätit såhär ca en månad. Förstår hur tungt det måste va för er att inte få sova. Min behöver inte äta på natten men vaknar ofta så att jag måste peta in nappen i munnen på honom o då somnar han om direkt... det undrar jag hur jag ska bli av med det beteendet så jag slipper vakna... men det är ju ingenting mot hur ni har det. Önskar er ALL LYCKA TILL! Kram

    SvaraRadera