torsdag 5 november 2009

Jag vet inte vad hugo vill

Han vill inte sitta, inte ligga, inte stå, inte busa, inte leka med sina leksaker, inte gå runt i gåstolen (om han inte får dra ut diverse sladdar då), inte äta, inte sova. Och tar man upp honom så är han all over, han har börjat slänga sig och klättra på en och han är typ starkare än sin mamma!

Idag ska vi nog inte göra någonting, det blev en lustig natt där Hugo sov nästan hela natten utan avbrott, men jag hittade en Crille i soffan vid 4snåret ändå. Vad jag kanske ska nämna var att jag själv låg i sängen som vi dragit ut i vardagsrummet och vid 4 så slår Crille igång lampan i vardagsrummet, tvn, xboxet och sin dator och jag försöker sova vidare med alla dessa ljuskällor. Inte lätt. Kläder hade han på sig också. Jag förstod ingenting vad han gjorde.

Så Crille sover nu alltså, jag tror jag ska ta Hugo ut på en promenix snart för han börjar bli uttråkad här hemma och då väcker han en genomtrött pappa. Våran sömn är inte vad den en gång varit alltså.

Blabla jag har inget vettigt att säga! Jag har skitsnygga bilder på en Hugo som sitter och duschar sig själv, men dom kommer väl in senare ;-)

5 kommentarer:

  1. Micko slänger sig också överallt och han är typ också sarkare än mig.. inte lätt att klä på honom =)
    Hur går det med tänderna?

    SvaraRadera
  2. hej Ida! Jag vill bara säga att jag tycker att du är en riktig supermamma!!! Och sen vill ag jättegärna se bilder när Hugo duschar själv, det lät så sött!

    Ha en fin kväll!

    Kram amanda

    SvaraRadera
  3. Oh vad gullig du är Ida x 2! Ja, det var på tiden att vi fick tag på ett hus, MEN det är ett renoveringsobjekt som kräver några års arbete, men som i slutänden kommer att bli väldigt fint!

    Själv har jag firat med varma mackor här hemma...

    Hoppas Hugo fortsätter med sina nya fina rutin, att sova =)

    SvaraRadera
  4. Förresten en sak till! Det är verkligen JÄTTESKÖNT och uppmuntrande att få höra att man är en supermamma! Även om man verkligen inte känner sig som det.. För det gör man verkligen inte. Men jag läste ditt inlägg en gång till och tog till mig av det, och plötsligt fick jag lite mer styrka, så tack!!

    SvaraRadera