måndag 1 februari 2010

Jag bara undrar..

När ska lillhjärtat sova gott om nätterna? När är det hans tur?

Jag tycker, som ni vet att man gör när man är trött, att alla andra barn sover gott om nätterna. Man får inte tänka så men man gör det. Jag har hört det så många gånger, vet inte hur många människor som har sagt orden vi har levt för och hoppats på, nämligen "ju äldre han blir desto bättre sover han" Men det blir inte så.

Nej det var bara det. Nu ska jag fortsätta se Familjen Annorlunda så länge det går =)

5 kommentarer:

  1. han kan flytta in hos mig vettja.
    jag sover inte heller på natten så han passar mig som handen i handsken..i alla fall för ett par nätter!

    SvaraRadera
  2. Men då får vi hålla tummarna på att det vänder! Men kan det inte vara något annat som ligger bakom? Tänkte på att man hört så mycket olka historier om barns beteende då det visat sig efter bra lång tid att det verkligen vart något fel eller att man uppfattat det fel. Hur är han på dagarna? Sover han då?

    Precis så tycker jag med. Haha jag har ingen aning! Det är samma med att rulla barnvagen innomhus, det går verkligen inte. Men så fort man går ut så somnar han :P Vi har 3 likadana snuttisar som tur är, då kan man tvätta utan att han behöver sakna det ;)

    Tack för att du hoppas, jag gör likadant med för er, men att det vänder givetvis! Kram

    SvaraRadera
  3. sv: Jo förstår att ni gör det, men även om man är energisk så blir man ju trött? Läkare är så bra på att säga saker :P Tror du inte det går bättre ifall man håller honom vakne om dagen då? Wilgot tycker inte om att ligga på bröstet, det har han aldrig gjort. Men däremot så tycker han om när man buffar hans lilla bumpa, men det gör jag bara ifall han totalt vägrar att sova..

    Jätte stor skillnad har det blivit! Han håller sig mätt längre, 80% av magknipet är borta, han bajsar regelbundet, sover mycket bättre, inga utslag och framförallt mindre skrik. Men tror även att han har haft/har kolik och att det har vart en bidragen faktor till hans magknip, alltså inte bara mjölkallergin. Vi har inte fått svar än men hon sa att symtomen var solklara för allergi så.. Hon ska ringa och berätta blodprovs svaret på fredag! Hoppas givetvis att han bara är överkänslig..

    SvaraRadera
  4. sv: Okej, då kan det ju inte vara det heller. Stacakrs liten :( Hoppas för all del att det vänder eller att ni finner problemet!

    Ja absolut ska man lyssna på sig själv först. Många gånger har jag tvekat på min magkänsla men så har det visat sig att jag har haft rätt iaf.

    Hehe det blir lätt så, svårt att hålla sig kortfattad.

    åh, plutten då, en tröttis!

    SvaraRadera
  5. Jag tror nog att jag är färdig med filten... =) Har funderat nu ett slagvad jag kan göra mer men är rädd att förstöra den istället.

    Vad sägs?

    Kram från mig och Vince

    SvaraRadera